asus p4s800d-x diskette kwijt, station ook kapot - kan xp niet wissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo ik heb windows xp en wil er weer eens alles van af gaan gooien en heel mijn pc ook opnieuw indelen van parties.

mijn vraag in me hoofd hoe ga ik starten met een asus p4s800d-x boederbord kaart in me pc, zonder dat ik een sis raid driver disk hebt???
deze is namelijk zoek/kwijt geraakt en weet niet meer waar hij is.

nu komt ie: ik denk ach maak wel een nieuwe aan van de bijgeleverde cd rom... wat denk je???? me enigste diskette station die ik heb heeft het dit jaar begeven en leest geen enkele diskette's meer. leeg/vol het maakt niet uit, hij opent niets meer. kortom overleden:mad:

iemand een sugestie/idee hoe ik windows xp kan verwijderen zonder ondersteuning van deze diskette???
want als ik xp opstart van de cd rom moet ik daarna op f6 drukken voor ondersteuning voor me moederbord kaart. (p4s800d-x) maar die stap kan ik niet doen, dus sla deze over. en dan kan ik xp niet verwijderen, omdat hij de vaste schijven niet vind. iemand evaring in dit verhaal of erkend met het probleem???

wat nu?

De driver slipstreamen ? als dat dan nog mogelijk is :)

Of een nieuw diskette station kopen à 6 Euro?

lekker allemaal|:S

zit echt hiermee.

ik ben ge-opereerd en zit een langere tijd thuis. en denk zal dan is alles grondig aanpakken. hoewel ik de dikette kwijt ben en ook mijn diskette station kapot is, valt dit idd nog op te lossen door een anderediskette station erin te duwen. alleen dit kost mij zoveel moeite, kracht en energie dat het me niet lukt... ivm me herstel van me operatie.

als de enige manier nog is wat "wufu|" nog zei iets over "slipstreamen" dan moet ik kijken wat hiermee bedoeld wordt...... nog nooit van gehoord. ik zal nu wel eens iets opzoeken erover op google, maar echt duidelijk worden wordt het voor mij niet.

dus echter bestaat er geen mogelijkheid om deze pc leeg te krijgen en parties te verwijderen en weer opnieuw te installeren met deze moederbord kaart dus als ik geen diskette hebt??????

vreemd, tegenwoordig leveren ze vaak pc's zonder diskette stations en ook zijn deze een beetje uit deze tijd.

hij moet toch op een andere manier ook die info van de cd af te halen kunnen zijn als ik op f6 druk voor ondersteuning over deze diskette?????? (s-raid)

via de cd kan ik idd, op diskette zetten. maar werkt alleen als je deze moederbord kaart in je pc hebt, dus mijn pc kan dit niet want de diskette station werkt niet meer..... hoewel... hij brand, piept en windows herkent hem wel......

maar opent niets, en zecht geen diskette gevonden. heb van de week ergens forum gezien kan zijn de kabel niet goed zit. dit kijk ik nog ff na (ben niet thuis deze week.)
maar geloof het niet.

kortom:

hoe anders deze pc leeg maken zonder diskette?????
xp zegt: kan geen vaste schijven vinden tijdens instalatie.

lekker allemaal|:S

zit echt hiermee.

ik ben ge-opereerd en zit een langere tijd thuis. en denk zal dan is alles grondig aanpakken. hoewel ik de dikette kwijt ben en ook mijn diskette station kapot is, valt dit idd nog op te lossen door een anderediskette station erin te duwen. alleen dit kost mij zoveel moeite, kracht en energie dat het me niet lukt... ivm me herstel van me operatie.

als de enige manier nog is wat "wufu|" nog zei iets over "slipstreamen" dan moet ik kijken wat hiermee bedoeld wordt...... nog nooit van gehoord. ik zal nu wel eens iets opzoeken erover op google, maar echt duidelijk worden wordt het voor mij niet.

dus echter bestaat er geen mogelijkheid om deze pc leeg te krijgen en parties te verwijderen en weer opnieuw te installeren met deze moederbord kaart dus als ik geen diskette hebt??????

vreemd, tegenwoordig leveren ze vaak pc's zonder diskette stations en ook zijn deze een beetje uit deze tijd.

hij moet toch op een andere manier ook die info van de cd af te halen kunnen zijn als ik op f6 druk voor ondersteuning over deze diskette?????? (s-raid)

via de cd kan ik idd, op diskette zetten. maar werkt alleen als je deze moederbord kaart in je pc hebt, dus mijn pc kan dit niet want de diskette station werkt niet meer..... hoewel... hij brand, piept en windows herkent hem wel......

maar opent niets, en zecht geen diskette gevonden. heb van de week ergens forum gezien kan zijn de kabel niet goed zit. dit kijk ik nog ff na (ben niet thuis deze week.)
maar geloof het niet.

kortom:

hoe anders deze pc leeg maken zonder diskette?????
xp zegt: kan geen vaste schijven vinden tijdens instalatie.

Info over drivers slipstreamen met NLite: http://www.techzine.nl/tutorials/280/Maak-je-eigen-Windows-installatie-met-nLite.html

ik denk dat ik dan toch maar voor een andere diskette station ga kiezen.

lijkt me iets simpeler, want de eert beste keer als ik weer een diskette moet gebruiken stuit ik tegen het zelfde probleem aan vrees ik.

jammer, had het simpeler willen oplossen dmv mogelijk iets veranderen in de bios, dat hij dan de gegevens vanuit me cd kan pakken...

mogelijk werkt dat dus niet met dit type moederbord kaart, omdat ik eerst de ondersteuning ervan moet installeren. Jammer dat je alleen kan laten zoeken in je diskette station. (tijdens de instalatie ervan, vraagt hij ook om deze diskette)

jammer maar hellaas.....

mogelijk dan wel opgelost, maar niet wat ik verwachte:(

slipstreamen :confused: ben er niet zo in thuis en lijkt me mega veel werk.....
een simpele inbouw van een andere diskette station lijkt me snel en simpel.

Als je enkel de sata drivers wil slipstreamen, is het zo gebeurt hoor met NLite. je kan met dat programma nog duizend en één andere dingen doen om je xp te bewerken, maar dat is in jou geval niet nodig. En je hoeft het in principe maar 1 keer te doen, en je hebt nooit meer diskettes nodig.

opgelost

Als je enkel de sata drivers wil slipstreamen, is het zo gebeurt hoor met NLite.

ach ben toch beter af om eens me pc open te maken en het een en ander is proberen. ik dacht de ide kabel verkeerd zat. (rode pin 1 verkeerd om) maar het maakte geen verschil.
de diskette verwijderen en opnieuw laten zoeken werkte daaran ook niet. xp heeft hem zelf gevonden maar de diskette station werkte daarna nog niet.
damn! ik heb die diskette zo hard nodig voor me moederbord kaart dacht ik.

ik denk zit maar 1 ding op... loskoppelen en een andere erin stoppen. dan maar een lelijke witte voor frontje erop ipv zwart.:(
wat denk je??? maak ik een andere pc open zie ik de stroomkabel erop aangesloten zitten... ik dacht nee he.... zat idd niet op de diskette staion :o
dat mij dit overkomt maakt wel een grote fout. vermoedelijk ben ik deze een keer vergeten aan te sluiten. want idd. de ide kabel moest werken, want xp herkende de diskette station weer wel.

en ja hoor nu kan ik eindelijk een s-raid disk maken voor me moederbord kaart. gelukkig zetten dit programma op de cd zelf. geluk bij een ongeluk, ik denk ff reageren hier. want nu nog me pc leegmaken en opnieuw instellen.

toch bedankt voor de reacties, en mogelijk dat slipstreamen een mogelijke optie was, maar ik kies voor de nog simpelere manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan