asus p4s800d-x een kabel met hd aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

ik heb een asus p4s800d-x moederbord kaart.

maar heb een aansluiting van me pc behuizing aan de voorkant een reset knopje en een hard disk lampje zitten waar de volgende kabel uitkomt:

5pins met kleuren (van links naar rechts) rood,wit,geel,zwart,groen
en dan 3 en 1 pins met de kleuren: (van links naar rechts) blauw,paars,grys dan dicht stukje op blokje en dan oranje.

nu staat op deze kabel: hd

maar weet niet waar ik hem aansluit op moederbord kaart.

Zoals jij de connector omschrijft kan het enkel geluid zijn.... Heb je ook geluidsaansluitingen aan de voorkant van je pc?

Handleiding: hier

Ik ken de HD aanduiding uitsluitend als Harddisk aansluiting (beter gezegd: Het lampje op de systeemkast die aangeeft dat er dataverkeer is op/met de harddisk).
Zie pagina 1-20 (onderaan) dat je zou moeten aansluiten:
'Hard disk activity LED (Red 2-pin IDE_LED)
This connector supplies power to the hard disk activity LED. Any read or write activity of an IDE device cause this LED to light up.

Zie in het diagram op dezelfde pagina (bovenaan) dat er IDE+ en IDE- staat. Dus zul je in de handleiding van de systeemkast moeten gaan uitzoeken welke connector je moet gebruiken en evt. zelfs zul moeten 'splitsen' om het hdd lampje te laten branden.
Natuurlijk kun je het ook gewoon zónder doen, want de IDE_LED is geen reset of aan-uit of usb aansluiting van je systeemkast waar je effectief iets aan kunt aansluiten of iets mee kunt doen.

Het moederbord is van zodanige ouderdom dat het mij niet verbaast dat die (qua aansluitingen) niet (direct) aansluit bij wat tegenwoordig aan systeemkasten te koop is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hmmm...

nee kan hem niet aansluiten.

dan maar niet. is geen ramp, pc werkt gewoon goed. dus niks mis mee.

toch bedankt dan.:)

Maak anders eens een foto van de aansluiting/stekker, ik ben toch wel benieuwd nu.

Maak anders eens een foto van de aansluiting/stekker, ik ben toch wel benieuwd nu.

1.jpg2.jpg3.jpg

Zoals jij de connector omschrijft kan het enkel geluid zijn.... Heb je ook geluidsaansluitingen aan de voorkant van je pc?

ik heb toch ff de voorkant van me behuizing open gemaakt, maar idd leidde de kabel ergens anders heen zoals je ziet, zou t gaan om de microfoon en geluid's aansluiting.

kan een ding betekenen op me moederbord kaart.
hij moet links onder op de audio aansluiting.

toen ik goed kijkte, zaten er 2 jumpers erop. heb beide verwijderd. (had het al eerder gezien) maar een van de pennen zat wat scheeef, waardoor het leek dat de kabel dus niet paste.

nu weet ik dat de hd kabel, voor audio staat en niet voor hardeschijf.

Mooi, probleem opgelost dus :) En zoals ik al vermoedde: het ging dus (zo ook op de foto te zien) om een audio aansluiting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan