Asus P4S8X-X en geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maretakje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Ik heb een pentium 4 2.4 mhz met 2x256 mb geheugen pc2700.

Nu zou ik geheugen bij willen plaatsen van 512 mb maar als ik in het boekje en op de site van Asus lees kan dit volgens mij niet terwijl er toch 3 sloten voor het geheugen inzitten.
Er saat namelijk in het boekje "According to SIS specifications, PC2700 maximum to 2 DIMMs supprt only"
Nu begrijp ik het misschien verkeerd maar het lijkt me eigenlijk sterk dat je maar 2 sloten kan gebruiken terwijl er 3 aanwezig zijn.

Wie weet hoe dit zit:confused:

Alvast bedankt,

Denk dat er, als er 3 sloten worden gebruikt, er misschien teruggeschakeld wordt naar 266mHz ddr, oftewel PC2100, het wordt er niet sneller op, je ziet tegenwoordig ook, of 2 x pc3200, of 3 x pc2700.

Misschien kiezen voor 1 x 1 gb, indien dat wel ondersteund wordt of 2 x 512 mb, pc 3200, voor de toekomst en prijs.

Ik weet niet of het mogelijk is om PC3200 in te plaatsen.
En als ik er dan 1 bijkoop van 512 mb en 1 uithaal van 256 mb is misschien de snelheid niet veel beter en is pc3200 dan sneller dan PC2700 of maakt dit ook maar weinig uit.?

maretakje zei:
Ik weet niet of het mogelijk is om PC3200 in te plaatsen.
En als ik er dan 1 bijkoop van 512 mb en 1 uithaal van 256 mb is misschien de snelheid niet veel beter en is pc3200 dan sneller dan PC2700 of maakt dit ook maar weinig uit.?

Het mobo ondersteund maximaal pc2700, maar is backwards compatible, dus pc3200 zou gewoon moeten werken, dus sneller is het niet.

Je kunt mischien beter kijken of je je huidige geheugen kan verkopen en 2 reepjes van 512MB PC2700 erin zetten. Zo heb je geen snelheids verlies met je geheugen.:)

Ja Crash dat zou ik kunnen doen maar dan ben ik 2x zo veel kwijt.
Ik vroeg me af of er ook een ander is die misschien weet hoe dat zit met het terugschakelen op 266 Mhz aangezien ik heel het forum van geheugen heb gelezen en dit probleem niet ben tegen gekomen en jij het ook niet zeker weet.
Kan op de pafgina van ASUS hier ook niets over vinden.

In je Moederbord handleiding staat deudelijk beschreven waarom met 2 banken,als je ze alle 3 wilt benutten wordt een heel ander verhaal

Je kan wel gebruik maken van 3 banken maar dan tot PC2100

Laatst bewerkt:
Er staat wel wat over in maar niet wat er gebeurt als je er 3 banken met PC2700 inzet.
Jullie hebben er meer verstand van dan mij en zullen heus wel weten waar je over praat, dus ga ik er maar geen 3 banken inzetten, als hij dan op 266MHz gaat draaien en dit geen snelheids verbetering geeft.:o

maretakje zei:
Ja Crash dat zou ik kunnen doen maar dan ben ik 2x zo veel kwijt.
Ik vroeg me af of er ook een ander is die misschien weet hoe dat zit met het terugschakelen op 266 Mhz aangezien ik heel het forum van geheugen heb gelezen en dit probleem niet ben tegen gekomen en jij het ook niet zeker weet.

Dat je bijna 2x zoveel kwijt ben, snap ik ook wel.(je pakt een gedeelte terug met eventuele verkoop oude geheugen). Het verhaal dat je snelheid van je geheugen aangepast word, ben ik wel ook vaker tegen gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan