Asus P5B Deluxe met een nieuwe HD4870

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skywalker

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 apr 2001
Hoi,

Ik heb een heel vervelend probleem waar ik nu al een paar uurtjes zoet mee ben geweest zonder dat ik een oplossing heb kunnen vinden. Ik hoop dan ook dat er hier iemand nog goeie tips voor me heeft.

Het gaat om het volgende:

Ik heb een Asus P5B Deluxe moederbord en tot voor kort een Ati X1900XT videokaart. Ik gebruik de onboard audio van mijn moederbord tot volle tevredenheid.

Onlangs besloot ik een Ati HD4870 videokaart aan te schaffen. Na het inbouwen van deze kaart, zie ik alleen nog de HDMI audio device van de nieuwe videokaart. Mijn onboard audio is nergens meer terug te vinden. Terwijl ik daar mijn speakers en front audio aan heb zitten natuurlijk. Wat ik ook doe ik krijg mijn onboard audio niet meer werkend. Ik heb de bios al gechecked en hier staat de onboard audio controller gewoon op 'Enabled'.

Ik heb alles al geprobeerd, van een bios flash tot nieuwe drivers etc.

Ik draai onder XP Pro x64 SP2 ik heb natuurlijk ook gebrobeerd om de Soundmax drivers opnieuw te installeren, echter deze geven aan dat er geen geschikte hardware is gevonden?

Iemand goeie ideeen? Ik wil heel graag mijn geluid weer terug!:(

Irritant, heb pas de oplossing ergens gelezen maar kan het niet meer vinden, ik blijf ff zoeken. Tweakers weet ook je oplossing niet zie ik?:p

Heb je al geprobeerd om de HDMI audio device in apparaatbeheer uit te schakelen?

Heb zo langzamerhand alles al geprobeerd. Wordt er een beetje gek van.

Heb ook al geprobeerd de HDMI audio op disabled te zetten. Helpt helaas ook niet.

Uiteindelijk maar opgelost door via marktplaats een 2e hands Soundblaster X-Fi te kopen en de onboard audio te disablen in de bios.

Heb nu in ieder geval weer geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan