Asus P5B-VM G965 klachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

devin88

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
mijn systeem
intel core 2 E6600, coolermaster hyper+ 48 1500 toeren 920 mm fan
Asus P5B-VM m-ATX
chipset G965
G.E.I.L DDR2 800mhz 2gb dual channel
2 WD HDD 250 GB
ATI Sapphire X1800XT 512mb. koeler blaast naar buiten
systeem kast coolermaster Centurion 534
voor 1x 120mm 800 toeren , achter 120mm 1500 toeren
tagan 530 watt 1 x 120mm

temperaturen bij normaal gebruik
ik gebruik het programma everest ultimate en in de BIOS zijn de gegevens het zelfde.
cpu 38
systeem 47
GPU 58

het hele systeem is vrij nieuw allemaal. nu heb ik ongeveer een maand dit moederbord. Maar nu zijn er een aantal dingen waar ik tegen aan loop.
De tempratuur van het systeem vindt ik erg hoog. Ik heb al alles geprobeerd om het lager de krijgen. De de kast voelt het niet echt warm aan.en volgens mij is de air flow toch goed en ik kan ook nergens vinden hoe warm deze chipset mag/kan worden. als ik de zij-kappen van de kast er af haal maakt dit weinig verschil uit met de temperatuur.

Ook geeft everest aan dat de processor op 1600 mhz draait en in de bios staat 2401 mhz. en dat de core spanning 1.11 volt is in de bios 1.24 volt. Maar de cpu hoort op 1.325 te draai.

Ook het geheugen draait het beste op 2.1 volt, hij staat nu op AUTO in de BIOS everest geeft 1.8 volt aan. in de Bios kan ik hem niet hoger zetten als 1.95 volt. Dus de interne snelheid van het geheugen ( latency) klopt niks van. Wil ik deze goed zetten dan heb ik geen beeld meer bij het opstarte. dat komt natuurlijk door de niet juiste voltage.

als ik dit allemaal zie dan past het moederbord eigenlijk niet met de rest.
en volgens mij werkt dit moederbord ook niet echt hoe het hoort te werken. en dan heb ik het over de tempratuur van de chipset.

De laatste versie van Everest, de 3.50, geeft ondersteuning voor de core 2 duo, misschien daar het verschil in die mHz, en misschien ook wel de voltages.

Je moet er wel van bewust zijn, dat de sensoren op een Asus bord, vaak niet geweldig zijn, maar dat geldt dan voor de temps.

Het voltage is wel vreemd, als die sensoren ook niet goed zijn.:confused:

Waag er eens een mailtje aan, naar Asus, want kloppen doet het niet.

maar wanneer wordt de temperatuur gevaarlijk voor de chipset ??

en wat ik jammer vind is dat het geheugen vrij duur is en de interne snelheid veel te hoog licht.
6-6-6-12 . wil ik deze lagere zette start de pc niet meer.

de voltage moet dus hoger en deze staat op AUTO en volgens everest is det 1.8 volt. het hoogste wat ik kan is 1.95 volt het het hoort te draaien op 2.1 volt.
dit moederbord koste 150 euro en ik had het liefst de Asus P5W DH Deluxe de meeste mensen gebruiken deze met de core van mij . en hier zal het geheugen denk wel op 2.1 volt 4-4-4-12 kunne draaien.

ik dach miss is er wat miss aan dit moederbord en kan ik het inruilen voor de Asus P5W DH Deluxe: ( door geld bij te leggen )

Tja, probeer hem te ruilen. overigens staat dat merk geheugen niet bij de vendors list, en ik heb er in het verleden ook problemen mee gehad, waarbij Kingston, Micron en Samsung, de meeste compatibiliteit gaf.

Overigens zijn de voltage's, afhankelijk van het type geheugen, redelijk flexibel.

ik probeer het moederbord om te ruilen voor een P5B Deluxe/ Asus P5W DH Deluxe. welke kan ik het beste pakken.???
Het G.E.I.L pc6400 2x 1 gb 4-4-4-12, 2.1 volt moet er wel goed stabiel op draaien.
wil het liefs zo min mogelijk problemen tegen komen.

Kijk eens bij die vendors lijst, voor het geheugen, G.E.I.L. staat er niet bij, dus dat kan altijd problemen geven.

Of vraag die info aan de verkoper, zij hebben deze combinatie ook verkocht, wat dus niet werkt, denk dat je of beide om moet ruilen, of alleen het geheugen, kan ook zo niet zien, welke instelmogelijkheden de biosen op die borden hebben, haal de manuals op, en vergelijk die 2.

op dit moederbord de p5b-vm werkt het geheugen. maar kan het niet op de juiste voltage zetten. dan zal het toch wel ook op de p5b-vm deluxe werken. ?
en P5W DH Deluxe lijkt me ook geen probleem.
ik wil gewoon dat mijn systeem werkt op de snelheid dat het hoort te werken

core E6600 + G.E.I.L pc6400 4-4-4-12 2 .1 volt

mert overkloken begin ik nog niet aan miss laterz

Asus ondersteund dat merk geheugen NIET, kun je wel blijven roepen dat je het wil laten werken op die snelheid, en voltage, maar dat helpt niet.:shocked:

En ook die andere borden ondersteunen die voltages niet, dus.

Sterkte ermee.

ik heb toch al verschilde mensen gesproken waar het G.Eil geheugen op de p5w deluxe op werkt. nu nog uitzoeken op de p5b-vm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan