Asus P5GDC

Status
Niet open voor verdere reacties.

poccinno

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2014
Mijn aldi pc lig even aan de kant.

heb een andere kast met een ASUS P5GDC moederbord. processor is een intell type???
zaten geen geheugen kaarten in, geen videokaart geen hd, dus bijna een lege kast!

Heb er mijn bestaande sata HD erin gezet,videokaart en bestaande DVD rom en DVD writer.
Maar krijg deze niet opgestart.
wat gedaan.
Alle randapparatuur en geheugenkaarten verwijderd.
alle voedingskabels los.
de stekkertjes van power/reset/luidspreker/led hd laten zitten.
voeding erop en aanknop . Resultaat continu biepjes.
1 geheugenbankje van 1 GB geplaatst.
voeding erop ,een biepje en ventilator proccesor gaat draaien.
Vervolgens de video kaart en toestenbord geplaast en aangesloten.
ook nog een verse batterij op moederbord geplaast.
Maar hellaas zie ik nog geen beeld en kan dus geen bios oproepen.
Verschillende keren geprobeerd van F1 tot F8 toetsen.
Als ik de toets continu ingedrukt hou hoor ik wel rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
groene led op moederbord brand.
Wat heb ik minimaal nodig om een bios op te kunnen roepen.
Ja er zit een werkend monitor aangesloten.

hoe verder testen.

Laatst bewerkt:
Nee knoopcel is niet leeg,
Hab er een nieuwe ingedaan.
Heb deze weer verwijderd en gemeten met een fluke multimeter. 3 volt.
Vervolgens weer gemonteerd.

Zou ook een voedingsprobleem kunnen zijn.
Heb toevallig een HP systeemkast onderhanden waar dat het probleem lijkt te zijn: Te weinig vermogen om de videokaart beeld te laten geven, géén piepjes of andere indicatie van problemen (harde schijf draait dus bijv. wel). Videokaart is op een ander systeem van mij getest, en die is in orde.

Leen dus van iemand een goed werkende voeding met groot wattage (laten we zeggen: Vanaf 500 watt, a-merk) en kijk of het wat oplevert als je die inzet op jouw systeem.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb er mijn bestaande sata HD erin gezet,videokaart en bestaande DVD rom en DVD writer.
Je bedoeld een schijf uit een pc waar niet dat moederbord in zat?

Laatst bewerkt:
ja de harde schijf videokaart,geheugenbankjes en voeding komt uit een andere kast en dus van een ander moederbord.(msi 7204 ver 1.A)
Dit moederbord zit in een Aldi pc MD 8800 (pentium dual core) echter doet het niet meer en na testen geconcludeerd dat moederbord overleden zou zijn.

Nu heb ik een ander moederbord asusP5GDC (pentium4) gekregen maar deze past niet in de kast van de ALDI MD 8808 want de aansluitingen zitten aan de andere zijde.
Nu had ik ook nog een oude systeemkast met een nog ouder moederbord waar de asus bord wel inpast gebruikt.
Dus bovengenoemde onderdelen gebruikt om het asus moederbord aan te sturen.
Met de aldi voeding piepte het systeem luidsprekertje dus dacht voeding en moederbord is nu goed.
Echter na plaatsen van de geheugen kaartjes totaal 3 GB was het over , nog geen beeld.
Alle geheugenbankjes er uit gehaald op één na van 1 GB , nog geen beeld.
Aldi voeding eruit andere voeding gepakt welke geen sata aansluitingen had en de sata voeding van de aldi kast voeding hier opgezet.
zie de ledjesop de dvd ext en de hd starten maar geen beeld. Andere monitor erop en ja hoor heb beeld.
pentium4 het gaat te snel melding Cmos insteliingen.
Kan nou in de bios komen.
F2 ingedrukt en monitor geeft na starten allemaal streepjes.
De eerdere monitor die het niet deed deze erop aangesloten en ******* pc start door.
Welliswaar allemaal grote pictogrammen maar kan nu verder.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan