ASUS P5GZ-MX; USB device over current status detected

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVe_DaVe

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Na een flinke hoeveelheid googlezoeken lijkt dit een probleem dat verbonden is met ASUS moederborden, maar misschien hoort het in een andere categorie.

De afgelopen paar dagen is de usb poort voorop mijn desktop computer steeds minder gaan werken (na 8 maanden geen problemen). De muis bleef af en toe uitvallen en de tweede poort accepteerde geen usb sticks meer. Ik had geen tijd om er aandacht aan te besteden dus ben ik op mijn laptop gaan werken. Nu wilde ik bestanden overzetten op mp3 speler voor mijn vakantie dus heb ik de voorste usb poorten niet gebruikt en enkel de mp3 speler in een van de achterste poorten gezet (met muisprogramma op toetsenbord gewerkt). Het systeem gaf echter geen notie van de mp3 speler behalve het branden van het lichtje op de mp3 speler (volle batterij). Met wat uitproberen met een usbstick ging het lichtje op de stick kort flikkeren tijdens het insteken maar bleef deze uit als ie er helemaal inzat. Geirriteerd met dit niet meer werken van de poorten heb ik mijn computer opnieuw opgestart.

Tijdens het opstarten kreeg ik in post dit bericht:
Autodetecting USB mass storage devices
00 USB mass storage devices found and configured
USB device over current status detected
System will shut down after 15 seconds

Eerst heb ik geprobeerd alles uit de usb poorten te verwijderen
geen effect
Daarna heb ik geprobeerd in de BIOS te komen
geen effect, reageert niet op de toetsen
Alle draadjes gecontroleerd, zat geen enkel draadje los
geen effect
Later na wat gezocht te hebben op forums heb ik de CMOS batterij eruit gehaald en terug erin gestopt
toevoeging dat de tijd opnieuw ingesteld moet worden, geen verder effect.

Ik heb ook iets gelezen over het niet goed geaard zijn van deze moederborden. Helaas snap ik hier niets van.
Een recente bios upgrade kan het probleem zijn, niet dat ik dit bewust heb gedaan, misschien in een automatische update. Ik heb echter hier geen mogelijkheid om een diskette te maken met een vroegere versie. Ook heb ik geen idee hoe ik een eerdere bios kan installeren.

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden? Ik ben helaas morgenvroeg al weg voor een vakantie maar wilde deze vraag iig al op het internet plaatsen. Dan kan ik iig gelijk na mijn vakantie aan de slag met oplossingen.

Bij voorbaat dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan