Asus p5k pro en Duo Quad core GEEN BEELD

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs166

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2014
Een vriend van mij heeft een 2de hands moederboard gekocht de "Asus p5k pro" en hij had het probleem dat hij geen beeld had.
Hij had er de processor "Intel Core 2 Quad Q6600" in.

Nu is het zo dat ik 2 de zelfde prosessors (socket) heb de: Intel Core 2 Quad Q8300 en de Intel Celeron Processor E3400.
Dus heb ik met de E3400 geprobeerd om op te starten en alles werkte prima, daarna heb wij het met de Q6600 geprobeert en wij hadden weer geen beeld.
Toen met de Q8300 geprobeerd en dat was het zelfde probleem.

het moederboard werkte alleen met de duo core (E3400) en niet met de duo quads (Q6600 en Q8300)
Terwijl er op de site van Asus staat dat de Q6600 en de Q8300 gewoon compatibel zijn. (https://www.asus.com/Motherboards/P5K_PRO/#support)

we hebben geprobeert met:
- 3 verschillende ddr2 geheugens
- 2 verschillende voedingen
- 2 verschillende video karten
- bios geupdate naar 1303
- cosmos gereset gedaan
- met de duo core de bios naar fabrieksinstellingen gezet
- prosesors en werkgeheugens in 2 andere moederborden geprobeerd en alles werkte

Wat moeten we doen? we zijn echt ten einde raad.

Weird, de extra 12V EATX zit er ook in?

Heb dat bord ook gehad en die vrat alles.

@matthijs166, welkom bij de Helpmij!
En iets onbenulligs (wat natuurlijk nooit de oorzaak kan zijn..............) als het cmos batterijtje vervangen?

En misschien ook iets wat de oorzaak zou kunnen zijn: de Q6600 wordt pas sinds BIOS versie 0201 ondersteund, de E3400 sinds versie 0103. Misschien moet je dus ook nog je BIOS updaten wanneer je een oude BIOS versie erop hebt staan ;)

we hebben geprobeert met:
- 3 verschillende ddr2 geheugens
- 2 verschillende voedingen
- 2 verschillende video karten
- bios geupdate naar 1303
- cosmos gereset gedaan
- met de duo core de bios naar fabrieksinstellingen gezet
- prosesors en werkgeheugens in 2 andere moederborden geprobeerd en alles werkte

De extra 12V EATX zat er in.
Als de cmos batterij leeg zou zijn dan zou die het met de duel core ook niet doen en als de batterij te weinig power zou hebben zou die wel met de duel core wel aangeven.

heeft iemand anders nog een oplossing?????

gr. Matthijs

Helemaal mee eens, maar heb je voor die paar dubbeltjes toch niet even alles uitgesloten en er een verse ingedaan.................? Lees je eigen starbericht nog eens door. Ik denk dat er weinig (misschien wel helemaal niets) is, wat je niet aan theoretische / waarschijnijke / en voor de hand liggende oorzaken hebt geprobeerd te teckelen, misschien wordt het nu tijd om minder waarschijnlijke dingen te proberen. ;)

Iets wat je nog kan proberen, maar ik vrees dat het niet gaat helpen: de nieuwste BIOS erop zetten. Versie 0103 is de eerste waarbij de quadcores ondersteund worden, maar in de nieuwere versies worden die het ook nog gewoon natuurlijk.

Hoeveel watt levert de psu? In het manual wordt een minimum van 400watt aangeraden en als er een wat zwaardere videokaart in zit een 600watt (en dat dan natuurlijk van een goeie, goud, kwaliteit)

En wat geven de indicatoren op het mobo aan?
Gaan de ventilatoren wel draaien, of zelfs dat niet?
Geeft ie wel de juiste geluiden van opstarten, of start er helemaal niets (blijft doodstil)?

Al op het ASUS forum gekeken?

Laatst bewerkt:
Fan draait met quad core erg hard op constante snelheid. Clear cmos heb ik al geprobeerd. En de "nieuwste" BIOS staat op. Op het asus forum kon ik niks vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan