Asus P5K

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ral0606

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hallo,beste mensen!

Even 't volgende:zijn of is er iemand die mij iets meer over het Asus P5k moederbord kan vertellen?
Heb een klein probleempje en heb er zelf weinig weet van,zodoende.
Het zit zo;heb vorige week 't programmaatje pc probe uitgeprobeerd,dit zat bij 't moederbord geleverd(a1 suite).
De reden:ik vond m'n computer de laatste tijd erg veel herrie maken,ofja,hij heeft eigenlijk altijd al meer herrie gemaakt dan gewenst.
Nu,nadat ik PC Probe geprobeerde heb,als ik m'n pc opstart start ie op in Nitromode(de kenners van P5K weet wat ik bedoel) en meteen daarna valt ie in silence of zoiets dergelijks,is dit wel normaal?dit was voorheen dus niet 't geval,waarschijnlijk heeft ie dus al die tijd in Nitro mode gestaan.
Even duidelijk;Ik druk de AANknop in,hij geeft vol vermogen(vvvvvvvmmmmmm),echter dan meteen hoor je hem langzamer gaan lopen(vvvvmmmm).
Doet 't verder goed,ik vraag me alleen af wat dat is en wat dat dan voorheen geweest is.
Hopelijk zijn er wat mensen die het P5K bordje kennen en mij wat duidelijkheid kunnen geven.

Alvast bedankt.

gr.Roland

Ik ken het hele moederbord niet, maar het is niet ongebruikelijk dat bij het aanzetten van een computer de fans voluit gaan. Als dan de computer opstart wordt ook de temperatuur bewaking gestart en worden de fans teruggetoerd en wordt het dus een stuk stiller

Ron

Ik heb er hier eentje draaien. Het is normaal dat je fan in het begin hard draait. Zodra je bios is geladen, na een seconden of 2, grijpt deze in en laat hem zachter draaien. Dit is dus een fucntie van het bios en niet van pc probe, deze is dan nog lang niet geladen.

O.K. dankjewel,maar hoe komt 't nu dat hij eerst wel steeds voluit bleef draaien en nu na een half jaartje eigenlijk pas,per ongeluk nadat ik pcprobe erop heb gehad, zoals 't hoort.
Is dit niet erg geweest en ik zou hem nu wel weer eens op voluit willen zetten om even te zien en te horen in welke mode of waarop dat ie dan gestaan heeft.
In de bios kan ik kiezen uit Silence/optimal en performance maar euh ik hoor dan geen verschil.
Ik zou bijna windows er opnieuw op willen gaan zetten zodat ie weer schoon is van dat pcprobe gebeuren,snap niet waarom ie voorheen zoveel herrie maakte en nu pas goed werkt.

Gr.Roland

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan