ASUS P5KPL-AM EPU start koud enkel na meermalig herstarten op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter2009

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Mijn pc met een ASUS P5KPL-AM EPU moederbord start koud enkel na meervoudig herstarten op. Na opgestart te hebben, werkt de pc uitstekend. Ook het herstarten verloopt na het succesvol opstarten zonder problemen.

De herinstallatie (met het formatteren) van Windows heeft niet geholpen. Microsoft ontkent software-problemen. MyCom waar die pc gekocht is, kan geen oorzaak vinden. Volgens informatie op het internet hebben meerderen dit probleem met het ASUS P5KPL-AM EPU moederbord. Weet iemand een oplossing? Waar kan ik, bijvoorbeeld, een nieuw ASUS P5KPL-AM EPU kopen?

Dank

Zou eerst een andere voeding proberen, zelfde probleem, de soldeereilandjes rond de voedingsstekker nalopen of je een donkergrijs kringetje in dat soldeereilandje ziet, hersolderen met een 15Watt boutje kan dan helpen.
Ook de elco's nalopen op bollingen en/of lekkage, electrische lekkage zie je niet maar kan voorkomen.

En een bord van die leeftijd zijn wel denkelijk 2e hands te koop, hoeft natuurlijk niet perse dezelfde te zijn, een socket 775 met DDR2 geheugensloten is voldoende.

Doorsparen voor een algehele upgrade kan natuurlijk ook.

Dank! Ik denk toch een ander bord te kopen. Kun je me misschien een bord met een socker 775 met DDR2 aanbevelen? dank

Zou eerst een andere voeding proberen, zelfde probleem, de soldeereilandjes rond de voedingsstekker nalopen of je een donkergrijs kringetje in dat soldeereilandje ziet, hersolderen met een 15Watt boutje kan dan helpen.
Ook de elco's nalopen op bollingen en/of lekkage, electrische lekkage zie je niet maar kan voorkomen.

En een bord van die leeftijd zijn wel denkelijk 2e hands te koop, hoeft natuurlijk niet perse dezelfde te zijn, een socket 775 met DDR2 geheugensloten is voldoende.

Kan ik mijn ASUS p5KPL-AM EPU met dit vervangen? http://tweakers.net/pricewatch/268034/gigabyte-ga-g41m-combo.html

Kan, niet eerst even de huidige nazien en die voeding?
Als het de voeding is heb je het probleem ook bij een ander bord.

Die in de probleem PC zit in een andere PC testen of een andere voeding uit een andere PC in de probleem PC testen.

Dat heb ik niet helemaal begrepen. Sorry. Wat kan ik doen? Het lijkt dat het opstartprobleem met de temperatuur te maken heeft. Als ik de pc een kwartiertje aangezet laat staan zonder opstarten, start die normaal op.

Ik heb alles goed gekeken. Alles ziet er goed uit. Volgens mij heeft het probleem enkel met de temperatuur te maken. Als de pc warm is, start die uitstekend op.

Hehe, dan zetten de soldeereilandjes/componenten uit en is er weer contact......en nu weet je nog niet waar de oorzaak ligt, vandaar de test met een andere voeding.

Hehe, dan zetten de soldeereilandjes/componenten uit en is er weer contact......en nu weet je nog niet waar de oorzaak ligt, vandaar de test met een andere voeding.

Ik heb al een andere voeding besteld. Ik laat het resultaat weten. Ik heb geprobeerd mijn huidige voeding uit elkaar te zetten. niet gelukt. Dus ik heb alle schroeven teruggeplaatst. Maar de pc is opeens trager geworden. Dat kan toch niet omdat ik 3 schroeven eruit heb gehaald en terug heb geplaatst?

Ik heb net een ander moederbord geplaatst. De pc start uitstekend op. Dus het probleem zat in mijn oude moederbord.

Ik heb mijn oude moederbord ook met de nieuwe voeding geprobeerd. De pc start weer uitstekend op... Is de oorzaak dus een combinatie van mijn oude moederbord met mijn oude voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan