Asus P5KPL-C

Status
Niet open voor verdere reacties.

azegers87

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
ik ben laatste week bezig met dit moederbord Asus p5kpl-c met core 2 quad q6600 2,40 ghz
met 4 gb ddr2 ram geheugen wil daar bepaalde os besturingsysteem draaien
ik heb altijd gedacht dat het een 32 bits systeem nou wordt er verteld
dat ook 64 support maar als dat zo is dat is dat wel heel goed verstopt
of het klopt toch van geen kant want ik heb heel het bios menu uitgekampt en krijg niks gevonden
laatste versie van bios staat erop ergens oktober 2008
en hier link van dit moederbord http://www.asus.com/Motherboards/P5KPLC/
en ja heb gegoogeld en gekeken maar wordt van kastje naar de muur gestuurd
en ja hoor al antwoorden neem dan contact op met asus maar dan moet ik het serienummer hebben
en waar staat dat op op de doos waar dat moederbord in zit
en geloof naar 8 a 9 jaar niet meer heb
als dat kan hoe moet ik dat doen naar 64 bits zetten ik heb echt heel bios gekeken kan niks vinden

Voor serienummer moet je eens kijken bij de paarse stekker (parallelle poort)
Daar staat een sticker op of in de buurt met het serienummer.
Specificaties staan op http://www.asus.com/Motherboards/P5KPLC/specifications/ dus ongeveer de link die jij al had gevonden.

Je kunt natuurlijk alleen van de 64 bit gebruik maken als je een 64 bits besturingssysteem geïnstalleerd hebt.
als je dat niet hebt, betekent het opnieuw installeren van het juiste OS.

Dit moederbord is gewoon compatible met 64-bit besturingssystemen. Ik heb zelf hier ook de P5KPL (niet de C maar de AM IN/GB) in een pc'tje zitten en deze werkt ook gewoon met 64-bit besturingssystemen.

Als u een 64-bit Windows wilt gebruiken moet u een 64-bit Windows installeren. U kunt een 32-bit Windows niet 'omzetten' naar een 64-bit Windows.

Beste azegers87, in de link die je zelf al gaf staat duidelijk vermeld dat het bordje 64bit ondersteund. Of deze dan ook daadwerkelijk op 64bit draait hangt af van de processor of die het ondersteund. In jouw geval kan deze dat wel aan. Er valt in de bios niets in te stellen of het op 32 of 64 bit wordt gewerkt. Het installeren van een 64bit OS (wat nodig is, zoals eerder aangekaart) bepaald dat het systeem op 64bit gaat draaien. Naar mijn mening heeft het geen nut om een 64bit OS te installeren als je bij 4GB memory blijft. Maar die keus is aan u zelf.
Met andere woorden, een 64 bit OS incl. 64bit drivers installeren volstaat. Meer hoef je niet te doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan