Asus P5KPL-CM moederbord herkend IDE HD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

skoerfy

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Berichten
125
Hallo,

Ik heb een nieuw moederbord de Asus P5KPL-CM en als ik mijn Samsung 160 GB IDE HD aansluit dan wordt deze niet herkend en krijg ik bij het opstarten het volgende bericht:
Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key.

Kan iemand mij helpen om het in orde te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk kun je in je BIOS wel instellen dat ie eerst moet gaan zoeken naar IDE schijven en dan pas naar SATA gevallen...

Dan moet het werken...
 
ff een vraagje voor de zekerheid.

heb je ook windows opnieuw geinstalleerd na het zetten van je nieuwe bord?
of wilde je juist dit gaan doen nu?
 
Het probleem is opgelost!
Ik had de HD aan de oude rounded kabel gekoppeld en dat werkte niet.
Nu zit het aan de platte nieuwe bijleverde kabel en nu werkt het wel!
Ligt dus aan de kabel....

Maar bedankt voor de snelle antwoorden!

groetjesssssss
 
Ik was aan het zoeken naar een antwoord op mijn vraag. En nu kwam ik net op deze site en ik zie precies hetzelfde probleem staan.

Ik heb vorige week een nieuw moederbord gekocht: P5Q PRO.
Maar ik krijg deze met geen enkele mogelijkheid aan de praat. Bij mij geeft hij precies hetzelfde aan bij skoerfy. Hij zegt dus ook dat: Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key.

Ik heb er 1 HD van 200 gig inzitten (een IDE schijf), aan die zelfde kabel hangt ook nog een dvd-rom. Waarmee ik dus Windows wilde installeren. Op een gegeven moment herkende hij de HD en de DVD-ROM. Maar nu doet hij helemaal niets meer.

Ik heb de pc al een keer opgestart met een opstartdiskette maar dat mocht ook niet baten.

Graag uw hulp hierbij want ik kom geen steek verder.
 
Misschien dat de master/slave pinnetjes niet goed staan?

Ook is het mogelijk dat net als hierboven de kabel kapot is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan