PrEdaToR123
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 25 jan 2008
hallo , ik ben al een tijdje bezig met overclocken allen ik ben vandaag iets heel raars tegengekomen..
namelijk als ik mijn pci frequence op auto laat kan ik 320fsb halen en meer,,.. maar als ik PCI express Frequence op 100 zet Wat die altijd moet.. kan ik helemaal niet ver overclocken want als ik dan over de 300 ga dan staat er bij mijn beeldscherm no signal.
maar de computer gaat niet uit.. hij blijft aan en ik moet hem dan restarten door knop in te houden :S en als ik hem dan restart staat er overclocking failed..
vind het wel apart dat het met pci-e frequence op auto wel gewoon doet maar dat is niet zo goed voor pc ;p
mijn specs :
C2d E6300@ 1.86 ghz
Asus p5ld2 se
Asus 7600gt
Kingston 1GB geheugen D2 1GB 800-D2-N5-K2 KIT KVR
ik heb trouwens een voeding van 480 watt.
verder heb ik mijn ram op 1:1 staan en fram nog wat op 33.33 mhz
lijkt me allemaal goed maar weet iemand misschien iets om dit op te lossen?
misschien nieuwe voeding?
ik hoop dat iemand snel antword
alvast bedankt!
ik heb verder nog mijn ram frequence op 1:1 staan
edit: heb net nog een keer gekeken en als ik pci-express frequence hoger zet (op 104) gaat die wel over de 300fsb , en als ik pci-e frequence dan weer hoger zet kan ik hem weer verder doen. is 100 wel standard voor dit moederbord en zal het schadelijk zijn als je pci-express op bijv 115 zet?
namelijk als ik mijn pci frequence op auto laat kan ik 320fsb halen en meer,,.. maar als ik PCI express Frequence op 100 zet Wat die altijd moet.. kan ik helemaal niet ver overclocken want als ik dan over de 300 ga dan staat er bij mijn beeldscherm no signal.
maar de computer gaat niet uit.. hij blijft aan en ik moet hem dan restarten door knop in te houden :S en als ik hem dan restart staat er overclocking failed..

vind het wel apart dat het met pci-e frequence op auto wel gewoon doet maar dat is niet zo goed voor pc ;p
mijn specs :
C2d E6300@ 1.86 ghz
Asus p5ld2 se
Asus 7600gt
Kingston 1GB geheugen D2 1GB 800-D2-N5-K2 KIT KVR
ik heb trouwens een voeding van 480 watt.
verder heb ik mijn ram op 1:1 staan en fram nog wat op 33.33 mhz
lijkt me allemaal goed maar weet iemand misschien iets om dit op te lossen?
misschien nieuwe voeding?
ik hoop dat iemand snel antword

alvast bedankt!
ik heb verder nog mijn ram frequence op 1:1 staan
edit: heb net nog een keer gekeken en als ik pci-express frequence hoger zet (op 104) gaat die wel over de 300fsb , en als ik pci-e frequence dan weer hoger zet kan ik hem weer verder doen. is 100 wel standard voor dit moederbord en zal het schadelijk zijn als je pci-express op bijv 115 zet?
Laatst bewerkt: