Asus P5N-T Deluxe en Q9450

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silas

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik heb vandaag mijn Asus p5n-t deluxe gekrege, ik heb er een Q9450 op, nu heb ik ruimte voor 2 pentuim stekkers, moet ik ze allerbij aansluiten?

Ik heb vandaag mijn Asus p5n-t deluxe gekrege, ik heb er een Q9450 op, nu heb ik ruimte voor 2 pentuim stekkers, moet ik ze allerbij aansluiten?
Geen idee. Wat staat er in het boekje?

1981_l.jpg

Op dit plaatje zie je dat 1 van de 2 aansluitingen afgeschermd is. Dus ik gok dat het niet nodig is om ze allebei aan te sluiten.
Maar als je op je voeding toch 2 aansluitngen hebt, dan lijkt het me wel handig om het gewoon wel te doen.
Volgens mij is het zo dat als je meerdere zware videokaarten op je moederbord aansluit, dat dan 1 kabel niet meer afdoende is.
Vandaar dat je op sommige moederborden ook een molex-aansluiting ziet: dat is volgens mij het alternatief voor 2x een 4-pins aansluiting.

ik ben even naar de ict shop in het dorp geweest, ik moest ze allerbij aansluiten. Het werkt!

Pentium stekkers? Bedoel je hiermee stroom? Er bestaat al enige tijd de ATX 2.1 versie. Deze gebruikt 4 pinnen meer dan de standaard atx aansluitingen. Vroegah, toen ik nog pc's repareerde, was een normale stroomstekker voldoende (dus zonder de 4 extra pinnen) om het mobo aan de praat te krijgen. Sterker nog, soms deed de pc het gewoon zonder de extra 4 pins (tegenwoordig meestal al 8) stekker. Het beste is natuurlijk gewoon om beiden aan te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan