Asus p5n32-e sli boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

NBB-SHAGGER

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2003
Beste Leden,

Gisteren was ik data aan het copieeren van mijn ext. usb hdd naar mijn C:\ vervolgens viel mij pc uit, gewoon een power loss. Het lampje (groen) bij de PCIe knipperde, na wat google kwam ik op PSU. Deze heb ik vervangen voor een 520watt Cooler Master. Het lampje brand nu weer vollop groen!. Echter wil mijn pc niet aan als ik op de aanknop druk. (1seconde aan/ direct uit)
Gisteren naar 10x proberen en div. hardware verwijderen (ram+gfx+cpu) en nieuwe pasta functioneerde mijn pc nog niet, het enige wat niet verwijderd was was mijn PCI geluidskaart. Nadat ik deze verwijderde boote mijn systeem naar behorenen en zonder fouten ik heb er 3 uur fijnloos mee kunnen werken.

Vandaag heb ik een nieuwe geluidskaart gekocht omdat ik dacht dat deze defect is/was, waarschijnlijk is dit niet het geval omdat mijn pc na het plaatsen van deze kaart weer niet functioneerde. Alleen nu reageert mijn heele pc niet op de Powerbutton. Het lampje is echter nog wel groen. Ik heb inmiddels de nieuwe geluidskaart verwijderd en nogmaals geprobeerd, mijn pc reageert echter niet op de pwrbutton.

Naar mijn inziens 2 mogelijkheden.
1: (OPEENS) moederbord dood
2: (OPEENS) Pwr button van kast defect

[EDIT: Div. voedingen heb beveiliging voor als het stroom afslaat bijv: Defecte stop] Deze voedingen kunnen dan pas na 10 of 30 minuten weer gebruikt worden....... Heeft Cooler Master dit ook?

Laatst bewerkt:
Een onnozele vraag: hoe staat het in je BIOS op de Power-ON page?

Ik bedoel waar geregeld staat (ik verzin een voorbeeld) Power On: On LAN..... YES/NO, Power On: On P-Switch..... YES/NO?

.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan