Asus P5N32-E SLI kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quarry

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend wat bestellingen gedaan:
- Voeding bij ikbenstil.nl
- Moederbord, geheugen, cpu en cpu koeler bij Salland

Het eerste omdat mijn oude voeding kapot is, het tweede omdat mijn pc wel aan een upgrade toe is. Mijn vraag zit hem echter in die voeding. Ik had een 450W Zalman die erg stil was. De eerste voeding die ik daarna kocht was een XFX, daarna een Coolermaster Silent Pro en daarna een weer een Zalman.

Bij al deze voedingen vond ik de herrie te erg en ik heb ze allemaal teruggestuurd. Nu kan het ook zijn dat er iets in mijn moederbord kapot is waardoor alle voedingen constant maximaal vermogen leveren als ik ze aansluit. Verder werkt alles nog wel zoals het hoort te werken. Kan het zijn dat er iets kapot is waardoor alleen de voeding overuren gaat maken? En is het daarom raadzaam om te wachten met de nieuwe voeding tot ik ook het nieuwe moederbord heb?

Alvast bedankt.
Groeten.

Kijk eens naar je condensatoren (dat zijn die dikke dingen op je plank)
Bied zich de mogelijkheid aan om er een watt meter er tussen zetten, kijk dan eens hoeveel je systeem verbruikt. Het kan ook zijn dat je ATX niet goed is. Heb je een 20 pollige of een 24 pollige? (dat weet je door gewoon te tellen)
Anders is ie niet goed aangedrukt. En is je voeding modulair?

Probeer het eens!
Ik zie je reactie wel!

Ik heb inmiddels een nieuw moederbord aangeschaft, dus erg relevant is deze vraag niet meer (maar nog wel interessant!).

De voeding was niet modulair, het moederbord had een 24 pin aansluiting, maar wanneer ik een 20 pin stekker aansloot, deed het moederbord het ook. Wellicht zit de fout dan juist in die laatste 4 pins.

Ik ga nog ff naar die condensatoren kijken, dat is in ieder geval interessant! Helaas geen watt-meter hier.

Oww ja, vergeten te melden. Heb je gekeken naar scheuren in het MOBO?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan