Asus p5q draait niet met 4pins bij cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja weet jij welke de de stroom van de 8 of 4 pins eatx12v connecter regelen ongeacht wat voor soort onderdeel het is hhihi ??
dan kan ik daar mee beginnen aangzien daar de fout zit op het moederbord

Laatst bewerkt:
Waarom zou in vredesnaam daar het probleem zijn ontstaan?

als die eatx12v eruit is dan werken alle fans wel en harddisk

als de eatx12v erin zit werk totaal niets......

dus dan zou het daar toch mee te maken kunnen hebben??

het heeft in ieder geval ermee te maken dat de cpu geen stroom krijgt aangezien deze ook niet warm word concludeer ik net :)

Laatst bewerkt:
iets wat ooit gemaakt is kan weer gemaakt worden zei me opa altijd

Ja, als je de apparatuur hebt die ze in een fabriek hebben. Het enige wat je net kunt doen aan een moederbord is condensatoren vervangen, voor de rest houdt het snel op, simpelweg omdat je niet zo precies kunt werken met je handen.

Begin bij het begin, haal alles eruit, leg het moederbord op een houten ondergrond, plaats de CPU opnieuw en het koelblok met ventilator met warmtegeleidende pasta en sluit een systeemspeaker aan als die niet op het mobo zit.

Hang de voeding eraan en sluit de 2 pinnen waar pwr_switch bij staat even kort, krijg je biosbeeps?

Laatst bewerkt:
alles opnieuw geen ram geen harde schijf alleen moederbord processer
pwr-switch gebruikt

geen beeps!

maar ik moet er bij vertellen dat de 4pins aansluiting er niet opzit want als die erop zit dan gebeurt er niets en hoor je de 4pins connector een bzz geluidje maken soort van kortsluiting maar ook dan geen beeps

Tja, die moet er wel op zitten anders krijgt de CPU geen sap, maar aan de snelheid van antwoorden te zien heb je die CPU niet eraf gehad.
Welke CPU zit er nu op? en ook al een bios reset gedaan?

Wat is het merk, type en wattage van die voeding?

Laatst bewerkt:
aha, kan ook gewoon een defecte voeding zijn, tis in ieder geval een baggervoeding. Heb je ook al gekeken toen je de cpu uit de socket haalde of de pinnen allemaal nog goed waren?

der zit gewoon kortsluiting in het moederbord ben ik bang van

er is iets van de onderdelen kapot/niet helemaal lekker, maar de manier waarop jij het probeert uit te sluiten slaat nergens op. Probeer nu eens te doen wat wij voorstellen.

zonde, je had hem ook aan mij kunnen geven, had ik wel uitgesloten waar het aan ligt :P

moederbord met cpu en voeding eraan is gedaan geen beeps

wat is dan de volgende stap?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan