Asus P5Q SE vervangen voor wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

ik moet een nieuwe moederbord kaart bestellen.

me asus p5q se is kapot.

ik heb voorheen een cpu koeler gekocht en deze ingebouwd, en mogelijk heeft me processor niet meer goed op zijn plaats gzeten. nu zijn er wat pennen van de processor op de moederbordkaart krom getrokken, waardoor me pc nu geen beeld meer geeft (alles draait en werkt volgens mij nog wel, krijgen verders geen beeld meer)

hoe dan ook..... dat de pennen krom staan op me moederbordkaart van de processor is dus nooit goed.

dus word het tijd voor exact een nieuwe. (vervangen gaat niet lijkt me, en reparen is net zo duur lijkt mij)

alleen vind mijn asus p5qse nergens te koop.

en vraag me af welke type ik nog meer kan nemen?

mijn pc:

intel quadcore q9400
cpu koeler: hyper 212 evo (socket 775)
videokaart: geforce 9600gt
minimaal 2x sata ansluiting nodig + 1x ide
1x diskette station aansluiting nodig via ide kabel voor diskette's (kleinere ide kabel/aansluiting)

dus welke mogelijkheden heb ik?

budget liefst onder de 100€ of gelijk aan de asus p5q se

oja en de ram geheugen welke ik nu heb, moeten ook kunnen passen.

ik heb nu 2 van kingston (weet niet exact welke type)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zo te zien is deze dan een goede optie voor je weliswaar micro maar er niks anders meer te koop onderhand

en het is 100% gegarandeerd dat alles past op deze moederbord kaart wat ik heb?

inclusief me geheugen en koeler e.d. ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je diskette station zal misschien een probleem zijn ik zie op marktplaats p5q-pro misschien dat nog een optie

Hoi,

Je diskette station zal misschien een probleem zijn ik zie op marktplaats p5q-pro misschien dat nog een optie

ja ook gezien toevallig.

maar heb overigens toch ff de specificaties nagekeken voor de ASRock G31M-GS - Moederbord en het moet wel lukken hiermee lijkt mij.

hoewel ik er iets mee achteruit gaat, bied deze moederbord kaart wel alle mogelijkheden.
en betreft over de diskette station, is weer probleem voor later. vind ik niet super belangrijk.

belangrijkste is, dat me:

cpu koeler (is net nieuw gekocht)
processor
ram geheugen
videokaart
2x sata + 1x ide dat ik die erin krijg.

hoop ook dat me voeding past eigenlijk. (heb ik niet gekeken, dus dat word gokken)

Hoi,

Over het algemeen past dat wel hoor ;) denkerom dit is wel een micro bord nog even voor de zekerheid gemeld maar is ook niks anders meer te koop(nieuw)

ik ga hem bestellen.

alleen wel bij alternate, daar is hij iets goedkoper.

2 jaar garantie.

ik reageer weer als t werkt.

ik reageer weer als t werkt.

en 't werkt!:thumb:

Dit bericht heb ik nu getypt met me nieuwe moederbord.

ik moest wel een andere kast pakken, want me huidige kast kon wel het moederbord erin, maar past de koeler van evo niet. (ik had niet genoeg diepte)
hierdoor was dus mogelijk mijn cpu kapot gegaan, en kreeg me moederbord kaart iets te veel druk toen ik de kast dicht schroefte.

hoe dan ook, weer een les voor de volgende keer.

bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan