asus p6t Deluxe V2 icm Intel core i7 950

Status
Niet open voor verdere reacties.

thermisol

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2010
hallo,

heb een computer in onderdelen besteld maar helaas doet hij het niet, heb hem in elkaar gezet maar maar hij doet niks, het gaat om een asus p6t deluxe moederboard icm met intel core i7 950 en een brakke video kaart: asus 5750 ofz

de computer gaat wel aan maar krijg geen signaal van leven, en de videokaart komt uit mijn oude computer, hoe kan dit verholpen worden? heb al gezocht op google maar ik kon daar niets vinden over problemen.

(natuurlijk zijn zowel mobo als cpu socket 1366)

ik zou het fijn vinden om reactie te krijgen ;)

Goedemiddag,

En welk geheugen en voeding gebruik je?
En wat bedoel je met deze : en een brakke video kaart funktioneert deze slecht dan zou dit ook al het antwoord kunnen zijn.
En heb je misschien een bios update nodig voor je processor?

Laatst bewerkt:
Hpi !

"Brakke videokaart" zou bios-beeps moeten geven.

Maar daar hoor ik je niet over ?

Greetz,

Harry.

sorry mijn fout: videokaart werkt perfect.

ja natuurlijk heb ik de afstandsbusjes gebruikt, Niet de eerste pc die ik inelkaar zet

6gb kingston geheugen.

Hoi !

Nogmaals: hoor je bios-beeps ?

Draaien de ventilatoren van de voeding, de graka en de CPU-koeler ?

Greetz,

Harry.

ja de ventilatoren draaien gewoon, en nee ik hoor geen bios beeps, anders zou ik dmv de bios beeps het probleem op kunnen zoeken.

daarom vind ik het zo appart, dat hij wel aan gaat hoor de hardeschijf ook met opstarten etc maar geen beeld krijg of iets dergelijks.

het moederboard ondersteunt 24 gig aan geheugen dus als ik 6 heb kan dat ook geen probleem zijn lijkt me ?

Hoi !

Zonder bios-beeps is het mij niet mogelijk van afstand een goede diagnosr te geven.

Het standaard-antwoord: alles van het mobo verwijderen, behalve 1 geheugenstrip en de CPU + koeler.

Nu opstarten: hoor je beeps ?

Zo nee: 95 % mobo defect of niet correct geinstalleerd.
Zo ja graka installeren

Graka aansluiten, opnieuw opstarten.

Hoor je beeps ? Zie je beeld ?
Zo nee: zie boven !

Zo ja: tweede geheugenstrip plaatsen, etc. etc.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
heb gedaan wat u zei: alleen mobo cpu en 1 geheugen strip.

helaas het zelfde liedje alles draait moederboard lampjes gaan aan , aan en reset knop verlicht en werken gewoon maar geen spoor van piepjes :(

Hoi !

Ergo: de PC start niet door.

Aangenomen dat alle kabels correct zijn aangesloten, en de voeding voldoende spanning levert, is er de mogelijkheid dat de bios-versie niet correct is.
Alhoewel: meestal heb je dan toch wel iets van 'n POST-scherm.

Terug naar de leverancier en mobo + CPU laten doormeten.

Greetz,

Harry.

ja de kabels is 100% in orde, meerdere malen gecontroleerd en ook door iemand anders die in de ict branche actief is dus dat klopt, van middag krijg ik een nieuwe videokaart binnen en daar test ik hem dan nog mee.

Vind het wel raar als de bios daarwerkelijk nog geflashed moet worden, want het is een
i7 moederboard, en mocht ik me niet vergissen dan is socket 1366 ook alleen maar voor de intel core i7 reeks, maargoed binnen nu en 2 uurtjes max volgt er als het goed is een update :) en dan hoort u het wel of het gelukt is met die andere graka

(zou anders niet weten hoe ik de bios kan flashen want heb verder geen andere processor hier liggen voor socket 1366)

Hoi !

Die laatste opmerking is correct: meestal , als er 'n nieuwer bios nodig is start de PC gewoon op, maar wordt de CPU niet herkend, en kun je dus gewoon het bios flashen in DOS.

Ik denk dan ook niet dat dit hier het probleem is.

Greetz,

Harry.

getest met andere Graka, nog steedshet zelfde liedje

toen maar gebelt naar de winkel waar ik het aangeschaft had, en nu blijkt het dan toch
zo te zijn dat dit moederboard geflashed moet worden volgens hun

dus maar terug gestuurd en hopen dat dit het probleem is.

dus ik denk dat dit probleem is opgelost :) moederboard flashen

mocht dit niet zo zijn plaats ik een aanvraag om het hier te mogen posten maar kwa mij betreft: opgelost

Hoi !

Oke, wel slechte service; dit had je uiteraard direct bij aankoop verteld moeten worden.

Succes ermee,

Harry.

ben ik het volledig mee eens en heb expres een asus gekocht omdat dat merk een goede naam heeft. en ook op de doos van het moederboard staat groot suport intel core i7 dus slecht van fabricant en winkel naar mijn mening.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan