asus p6t SE crossfire

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je wil de bench resultaten weten van 5770 in SLI ?

ja maar volgens mij kan ik niet de juiste benchmarks vinden

Als ik tijd heb ga ik wel eens wat speurwerk doen, ... heb zelf ook een 5770 en ik ken via een ander forum iemand die ze in SLI heeft staan, ... ik houd je nog wel op de hoogte ;)

hallo iedereen,

ik wil graag 2x hd5770 in crossfire gaan draaien op mijn p6t SE mobo, maar ik weet niet wat ik moet doen ivm met koeling.

Hij heeft 3 sloten: 2 sloten op 16x en 1 slot op 4x

als ik beide 16x sloten gebruik zitten de kaarten in principe tegen elkaar aan. Dit zal wel zeer slecht zijn voor de koeling van de bovenste kaart.

Wat zou er gebeuren als ik de 2e kaart in de 4x slot stop? Gaan de prestaties hier heel erg van omlaag? en bestaan er crossfire bridges die zo lang zijn? 4slots of 5slots is het volgens mij.

Dit is vrij normaal met Corssfire of NVIDIA SLI. Heb zelf NVIDIA in SLI en deze zitten ook tegen elkaar.

maar stel ik zou de 2e kaart in de x4 lane stoppen, zou dit de prestaties erg beïnvloeden?

gpu temps

Hallo,

Ik ben van plan om 2x hd5770 in crossfire te gaan draaien, maar nu vroeg ik me af hoe heet de gpu mag/kan worden van een hd5770, want zeker in het begin wil ik de temps van de bovenste kaart wel in de gaten houden.

daar heb ik niet heel veel aan. Dat geeft alleen aan hoe heet die van hem word. Ten eerste is dat een andere cooler, maar het gaat er meer om dat die van mij in crossfire tegen elkaar aanzitten. En dat het gaat om hoe heet hij mag worden voordat ik hem echt uit moet zetten.

Je drie topics tot 1 topic gemaakt, past allemaal prima bij elkaar.;)

Als je nu even verder nadenkt...

Wat doet 1 kaart ? ... Werken tot het uiterste dus hoge temps. (Bij hoge temps dus veel lawaai van je fans die snel draaien)
Wat doen 2 kaarten ? ... Het werk 'verdelen' over de 2 kaarten dus beide kaarten moete niet alles op alles geven wat 1 kaart geeft, DUS lagere temps. (Bij lage temps moete je fans minder snel draaien dus minder lawaai)

En daar bij, de temps bij video kaarten zijn niet ZO belangrijk als bv bij een CPU. Zowizo krijg je bij ATI en Nvidia hoge temps als je zwaar gaat benchen of gamen. Maar geen nood, die apparaten zijn sterk genoeg daar voor en goed beveiligd moest er iets fout lopen.

Je kaart kan alleen maar stuk als je iets verkeerd configureerd in je MSI Afterburner (OC tool)

Laatst bewerkt:
met twee kaarten wordt de hoofdkaart evengoed het zwaarst belast en dus heel warm.;) Echter kunnen ze inderdaad daar tegen.

Inderdaad zou je de fanspeed en clock freq kunnen afstellen, maar dan kun je net zo goed 1 kaart blijven gebruiken.;):p
Modje kan wijzigingen zien.:p

*i'm busted* lol

Mja, kheb nu ook net gezien dat alleen bij allerlaatste nieuwe mobo's de PCIe apparte voedings chips hebbe op printplaat, dan zou je elke kaart appart kunnen afstellen. Nu bij de meeste oc altijd beide kaarten.

Maar als je het appart kan doen kan je wel de ene op de andere beetje afstellen. (Zo zou ik het dan toch doen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan