Dat is de vraag niet, wat VDK_P bedoelt is dat programma's in Windows er wel eens naast kunnen zitten, dus kijk even of je de temperatuur van je moederbord terug kunt vinden in je BIOS.
Als de temperatuur constant blijft tijdens zowel idle als onder load kun je al uitgaan van een meet fout of een brakke sensor. Die temperatuur van je moederbord is namelijk 9 v/d 10 keer je chipset, en die hoort echt wel warmer te worden als je aan het gamen bent
Maar probeer voor de zekerheid eens Speedfan, HWmonitor, of andere programma's, of je daar die 80 graden terug kunt vinden.
Los van je probleem, de Elite 310 is een kleine kast, en in die kleine kast heb jij veel snelle, energievretende, warmte opwekkende hardware zitten. De Elite 310 heeft standaard een enkele ventilator achter in de kast zitten. Met een systeem als dit is een enkele ventilator veel, en veel te weinig voor zulke hardware. Ik heb zelf een Elite 330 kast voor mijn 2e pc, en daar heb ik voorin de kast nog plek voor een 2e ventilator, dus laat een ventilator bijplaatsen of doe het zelf