Asus P8H67 REV3.0 - New H67 B3 Revision doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

strikkers

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
hallo allemaal,
Ik ben totaal nieuw op dit forum maar ik zit met een probleem dus ik dacht ik waag een gok.

ik heb gisteren de volgende hardware gekocht
- Asus p8h67 rev 3.0 new B3 revision moederbord
- i5 processor 3570k LGA1155 (unlocked & Unleashed
- 600W cooler master voeding
- 1TB hdd
- Asus HD7770 directCU 20% cooler video kaard
- 8gb werk geheugen ( ram 2x4gb samsung)

zoals ik vertelde ik heb dit lijstje gekocht, dus zo goed als de hele computer zegmaar maar dan zonder de kast er omheen,

toen alles in elkaar zat gebeurde het volgende
- Met ram kaartjes er in
Ik druk ''on'' pc start op geen rare geluiden of dergelijke
doet het 5 seconden en valt weer uit 5 seconden later gaat hy weer aan voor een paar seconden en hy valt weer uit
Drim lampje knippert,

-Zonder ram kaartjes er in
Ik druk op ''on'' computer start op geen geluidjes of dergelijke alles draait dit doet hy voor 30 seconden ongeveer dan valt hy uit start hy zichzelf weer op weer voor 30 seconden, na dat hy dit 3 keer doet ongeveer blijft hy gewoon aan met het drim ledje blijft gewoon branden maar ik krijg geen beeld, als ik de mem ok knop in duw en werkgeheugen plaats in A2 slot of andere slots (alles al geprobeerd ) gaat hy weer terug in het gene wat ik hierboven vertelde,

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
als je een idee hebt zou ik het heel erg waarderen wat het zou kunnen zijn!
Alvast bedankt ;)

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Al gekeken hier of je geheugen wordt ondersteund Asus kan wel eens kritisch zijn. En de bios ook de juiste voor je processor?

1

ik heb wel wat rond gekeken op de site van asus maar daar werd ik ook net veel duidelijker van.
ik ga er van uit dat mijn systeem op elkaar lopen kan ja want hy is samen gesteld door een man van een computer winkel.

Hoi,

Vorig bericht gaf ik de link naar asus en daar is goed te bekijken qua geheugen , maar waar ligt het moederbord nu op ?

oke , ik zal het nog eens gaan proberen op de asus site,
ik heb alles nu gewoon in de computer kast gemaakt met ophoogbusjes etc,.

op mijn ram geheugen staat -> M3758B5273DH0 - CH9

4GB 2R8 PC3-10600U-09-11-B1
en er staat ergens 1137
en onder de barcode staat 110000461783

Hoi,

Oke geheugen staat er tussen dus dat mag het probleem niet zijn . Als je zeker weet dat alles goed is en goed aangesloten dan zou ik even terug naar de winkel gaan morgen

het probleem is dat de winkel morgen en dinsdag dicht is omdat die man op vakantie is ofso,,
ik vind en blijf het raar vinden dat ik geen beeld krijg ook zonder ram reepjes er in niet.
maar in ieder geval bedankt!;)

ik ga morgen langs andere computer winkels met dit verhaal en eens kijken wat hun er van denken

Laatst bewerkt:
modag of iemand anders ? nog een vraag mischien dom maar ik vraag het me af
waarom gaat mijn computer in een loop als ik mijn ram ddr3 kaartjes er in zin en zonder niet?

ik ben vandaag langs een computer winkel gegaan en die zij dat me processor mischien niet genoeg WAT kreeg ma das onzin want daar heb ik na gekeken,,
voor de rest zijden ze omdat je het niet bij ons heb gekocht helpen we je er niet mee -.-'' (klantvriendelijk is ver te zoeken)

Iemand nog een idee?

Hoi,

Ja dat lijkt mij inderdaad een beetje onzin, misschien dan toch even wachten op de winkel waar je het gekocht hebt.

.

doe ik ook maar ik dacht mischien als iemand wat weet kan ik het altijd proberen ;)
ik ben nu bezig met een usb klaar te maken die automatisch opstart als ik hem inplug met OS windows 7
wie weet

Hoi,

Heb je het per ongeluk ook al eens met 1 reepje geheugen geprobeerd?

1 reepje in a1 a2 b1 b2 en met me andere reepje net zo :o
gisteren bleek hy het 1 keer tedoen maar toen ik de kabel van me videokaart er in deed gebeurde het weer maar ook zonder kabel in me video kaart gebeurd het nog steeds dus die ene keer dat hy wel normaal opstarte snap ik ook niet??

update

ik heb zojuist de lege 1tb hdd schijf in me oude systeem geplaatst en daar kan ik wel in de bios komen dus ik installeer nu windows op de harde schijf.
is het ook mogelijk om dan meteen de installatie van het niewe moederbord / video kaart er op te installeren?

update

ik heb asus gemailed met me probleempje zegmaar en die stuurde dit terug ma word er niet veel duidelijker van

Dear Mr. Strikkers,

Thank you for your email.

Do notice that mainboards with the Intel H67 chipset do not have native support for the new Intel Ivy Bridge processors.
To make these mainboards support these processors you have to update the BIOS of the mainboard.

On the following website you can find from which BIOS version this mainboard supports your CPU.

http://support.asus.com/cpusupport/...=1&s=39&m=P8H67&os=&hashedid=G1ixnvUxN70FJLbR

In this case we can only suggest you update the BIOS as this combination does not yet function.

http://support.asus.com/Download.as..._name=P8H67-ASUS-3603.zip#P8H67-ASUS-3603.zip

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
I hope to have informed you enough.

Vriendelijke groet/ Best regards,

Asus TSD.
Pierre Kotlarski

wete jullie wat?

opgelost

ik heb na die hard zoeken en mailen met asus tot de conclusie gekomen dat mijn bios versie niet de juiste update heeft voor de rest van mijn computer...
Dat kan worden opgelost door een dat andere processor er in te gooien zegt asus, ma die heb ik dus nie dus ga terug na de winkel zeg tegen die vent dat hy em maar maken moet -.-''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan