asus pro5dij-nl Overnieuw instaleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RicoCaliente

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
hallo ik wou graag mijn asus pro5dij-nl Overnieuw instaleren .
maar heb geen windows 7 CD erbij gekregen en er staat in de D:/ geen recovery .. mij nvraag was hoe kan ik hem weer helemaal schoon krijgen ( geen syst. herstel ) zodat ik weer een frisse snelle laptop heb? deze komt van de campusshop af. school laptopje ;)

Hoi !

Opstarten van 'n Windows 7 DVD, de C-partitie formatteren en de juiste versie van Win 7installeren, d.w.z. de versie waarvan de key staat op de sticker aan de opnderzijde.

Win 7 DVD kun je lenen of downloaden.

Greetz,

Harry.

Dus het maakt niet uit, zolang het maar een win 7 cd is, kan ik mij serial gewoon gebruiken ? is dit legaal dan?.. ziet die niet dat er dan een andere windows 7 ero pzit ?

Zolang je maar dezelfde versie erop zet met jou Windows code is het legaal.

nog een klein vraagje, ik heb achter op de laptop een serienummer maar die kan ik helaas niet meer helemaal zien hij begint 0yy00 ??... kan i kvia een programma niet zien wat mijn product key is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Indien Windows gewoon nog werk kun je dat in de installatie terug vinden. Welke Windows gaat het hier om?

windows 7 home premium. waar kan ik mijn serial zien?

dan heb ik dit :
Omschrijving : Windows Operating System - Windows(R) 7, OEM_SLP channel
PID : 00359-00178-926-800007-xxxxxxxxxxxxxx
Partial Key : 9YQTR
Licentie : Ja

dan heb ik dit :
Omschrijving : Windows Operating System - Windows(R) 7, OEM_SLP channel
PID : 00359-00178-926-800007-xxxxxxxxxxxxxx
Partial Key : 9YQTR
Licentie : Ja

bedankt ik zie nu 2 keys. 1 product en 1 CD key. toch is deze key anders dan wat op de achterkant van mijn laptop staat?

Zou beide key's bewaren. CD Key zou je installatie code moeten zijn.

ok! maar waar kan ik dan die windows 7 home premium NL 64 bit downloaden dan? heb ik dan nog wel garantie?

Hoi !

Je hebt een z.g. Asus pub-key van Win 7 Home Premium, nl. 2QDBX-9T8HR-2QWT6-HCQXJ-9YQTR

D.w/.z. dat je voor aktivatie eigenlijk 'n Asus-OEM-Win 7 DVD nodig hebt.

Kan ook met 'n neutrale Win 7 DVD, maar dan moet je het Asus certificaat nog toevoegen en in de root van je C-partitie plaatsen.

Voor certificaten kan ik je wel 'n link geven als je zover bent.

Aan 'n Win 7 DVD NL alle versie's kan ik je evt. wel helpen, maar je kunt sneller even "googelen"

Greetzz,

Harry.

Laatst bewerkt:
hoi harry ik snap niet echt wat je bedoelt, ik moet gewoon een windows 7 instaleren? maakt niet uit of het home premium is ? moet het 64 zijn of 32?

en wat als die geinstaleerd is, moet ik dan die certificaat downloaden?

Hoi !

Enige basiskennis van Win 7 is hierbij wel handig !

Je laptop is verkocht met Win 7 Home Premium met bovengenoemde key.
Die Win 7 versie is er door Asus opgezet, en in het bios van je laptop staat een string, de z.g. Slic-table.
Hieraan "weet "windows dat het op 'n Asus PC staat, en op iedere laptop van Asus die in NL verkocht is staat dus dezelfde key, vandaar dat ik die zo kan opzoeken ! (de z.g. pub-key).

Uiteraard kun je iedere willekeurige Win 7 versie op je laptop zetten......alleen moet je binnen de 30 dagen aktiveren, en dat gaat je niet lukken met deze key.

In de originele Aus Win 7 DVD zit nl. een map $$OEM$$, waarin het certificaat van de firma, in dit geval Asus, zit.

Dus: Slic-table + certificaat + pubkey zorgen dat je Win 7 installatie automatisch geaktiveerd is, zelfs zonder internet-verbinding.

Je hebt geen originele Asus-Win 7 DVD, dus moet je:

Of 'n nieuwe Win 7 DVD aanschaffen,
of: illegaal met een z.g. loader rommelen
of: het Aus certificaat nog toevoegen, dan is aan alle voorwaarden voor aktivatie voldaan.

Greetz,

Harry.

hallo ik stuur dit bericht via mijn frisse nieuwe laptopje! ik had de handleiding erbij gepakt en zag dat je F9 in kon duwen.. en hij deed automatisch verschonen soort van recovery ! super nice! alleen is nu mijn C:/ al voor de helft vol hoe kan dat? ik zie geen mappen van ( vorige windows )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan