ASUS R752LDV-T4330H Nieuwe of oude type

• Onderwerp starter Onderwerp starter h999
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

h999

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2015
Hallo,
Ben nieuw hier en had een paar vraagjes over aankoop Laptop.

Ik weet zo eentje te koop staan R752LDV-T4330H aan 799€, volgens mij is dit niet zoveel voor i7, 12 gb ram , 17inch, 1TB harddisk en GF 820 video kaart.
Nu wou ik eventjes vergelijken maar ik vind deze type heel weinig terug.De 752 zijn deze de nieuwe serie's of zijn de 751 de nieuwe serie's?

Weet iemand nog zo een type van laptop aan deze prijs,of is dit een goed deal.

Thanks

Hallo H999,
Allereerst welkom bij het forum :)

Even een eerst vraagje, waar wil je de laptop voor gaan gebruiken?

Meestal voor gewoon dagelijks gebruik, ik heb ook een vaste PC. Zoon gaat er af en toe wel een beetje op gamen als de andere bezet is.Vrouwtje zal hem ook nodig hebben voor school.

Dan is het wel een mooie :)
Ik weet alleen niet of het een goede koop zit of dat het een nieuwe of oude generatie is, ik weet voornamelijk dingen af van desktop. De reden dat ik deze vraag stelde is omdat ik wist dat die anders toch zou komen.
Ik hoop voor je dat hier ergens een goeie laptopnerd is die je verder kan helpen :)

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Voor dat budget zou ik deze nemen betere processor en videokaart en behoort ook tot de betere merken zoals Asus.

Hallo Modag,
Ik had deze ook al gezien,maar ik ken het merk niet.is dit een goed merk?
Die 12GB ram van de asus is toch zwaarder als de 8 GB van Lenovo, of is het niet enkel dit die telt?
Ik ben niet heel goed op de hoogte van de laptop's.

Ik zou op termijn misschien ook de HD laten veranderen door een SSD, enig idee welke is best zou nemen?
Thanks

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Voorlopig is 8 gig nog steeds voldoende dus daar zal het probleem niet zitten hier staat ook een Lenovo naar volle tevredenheid te draaien ik zou het wel aandurven en zeker omdat er op gegamed gaat worden de 840 is toch een stukje beter als de 820 van de Asus. Lenovo is op 1 na grootste computerfabrikant ter wereld dus is niet erg klein

En ja ik blijf op het ogenblik toch de Samsung evo 1 van de beter vinden en dan zou ik de 250 gig nemen

Thanks Modag voor jouw antwoord.

Bij de Lenovo zeggen ze Ram geheugen 8GB ondersteunt Max 16 GB, wat bedoelen ze daar juist mee?

Hoi,

Dat je later altijd nog tot max. 16 gig kan upgraden je geheugen

Iemand nog een laatste voorkeur.

- TOSHIBA Satellite L70-B-12C
Processor i7-4710HQ 2,5 GHz
Harde schijf 750 GB 5400 rpm
RAM geheugen 16 GB DDR3L
Radeon R9 M265X

- Lenovo i7 4710 mq 2,5 GHz

Harde schijf 1 TB
Ram 8 Gb
NVIDIA GF 840M

- ASUS N751 JK –T4160-H- BE

i7 4710HQ 2,5 Ghz
Ram 8Gb
Harde schijf 1 TB
Nivdia GTX 850

Goedemorgen,

Dan zou het de Asus moeten worden beste hardware en ook een prima merk. Geheugen is eventueel nog uit te breiden naar 16 gig denk dat het de beste keus is

Toch nog een andere gekocht, wel ietsje duurder als eerste keuze, maar ja .

MSI GE70 2PE APACHE PRO
i7 2,5 Ghz
16 GB ram
256 GB Super RAID + 750 GB HDD 7200 rpm
GeForce GTX 860M

Weet er iemand of dat verschil maakt of je de muis ( Razer deathadder chroma) in USB 2 of USB 3 steekt?

Ik heb die ASUS R752LDV een tweetal weken geleden gekocht bij VandeBorre in Hasselt ook voor 799.
Ik moet zeggen dat hij prima en snel draait.
Het is dan ook een i7 maar geen quadcore, het is bij mijn weten een dualcore.
Er zit geen toetsenbord verlichting op wat ik wel een beetje jammer vind.
Ik heb hem speciaal gekozen voor zijn matte scherm, weerkaatst minder licht en dat vind ik beter.

Ik ondervind regelmatig wel iets heel vervelend en vrees dat ik hem daar eens moet voor binnen brengen voor nazicht, tenzij hier iemand raad weet.
Zo af en toe stopt de laptop en doet hij niets meer, het is alsof de harde schijf plots stilvalt.
Ik heb nochtans bij de instellingen opgegeven dat die nooit mag stilvallen.

Ik moet dan enige tijd wachten, soms wel tot één minuut en meer en dan gaat hij plots weer.
Ik heb al op "CTRL + ALT + DELETE geklikt om taak beheer op te starten maar daar reageert hij ook niet op.
Ik kan dus niet zien of er op dat ogenblik misschien iets draait wat teveel energie in beslag neemt.
De muis zie ik nog wel bewegen maar ergens op klikken heeft geen zin, werkt niet.
Dit gebeurd soms als ik aan het internetten ben maar soms ook als ik gewoon mijn mail aan het lezen ben of gewoon een heel eenvoudig spelletje speel.

Enfin, het is heel vervelend maar misschien heeft hier iemand raad.
Dank bij voorbaat.

Vandaag wel 3 maal stil gevallen op een half uur tijd.:(
Ik zal de laptop toch moeten binnen doe vrees ik aangezien hier blijkbaar ook niemand een idee heeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan