Asus Radeon 9600Pro

• Onderwerp starter Onderwerp starter hond
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hond

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2004
hallo

ik heb onlangs een nieuwe videokaart gezet in mijn systeem, een Asus Radeon 9600Pro (256MB DDR). Ik had hiervoor slechts een ''on-board'' videokaart, een VIA/S3G KM400/KN400. Deze zit er ook nog steeds in denk ik.

Ik dacht leuk, ga een spel spelen, WolfET bijvoorbeeld. maar voordat ik het spel opstartte begon het beeldscherm al vreemd te doen. Viel af en toe uit enzo.
Ook als ik het spel speel loopt het vast waarna ik opnieuw moet opstarten of valt het beeldscherm uit en doet het pas weer na een opstart.

ik heb hier toch ff 90 euro voor neergelegd en wil weten of ik zowiezo wel een juiste keuze heb gemaakt, of dat het gewoon aan me systeem(instellingen) ligt.

Het lijkt me sterk dat het aan de kaart ligt, aangezien het spel uitermate goed functioneerde met een Radeon 9200 Series kaart op een andere pc.

Mijn Systeem:
Windows XP Home Edition
Direct X 9.0c drivers
AMD Athlon XP 2400+, 2 Ghz Processor
512 MB RAM Geheugen

bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Hallo !
Heb je de on-board videokaart wel uitgeschakeld ?
Meestal kan dit in het BIOS of via een jumper op je MOBO.
Zoniet, zal je nieuwe kaart niet werken !.
Greetz,
Harry.

De-installeer ook de driver van je onboard-videokaart en de driver van je Radeon-videokaart. Zorg dat je deze (nieuwste?) driver wel als installatie-bestand elders op de pc hebt staan.

Herstart de pc. Als Windows vervolgens nieuwe hardware wil installeren, klik je simpelweg op Annuleren. Nu pak je de driver van je Radeon-videokaart erbij en installeer je deze.

Vervolgens weer even de pc opnieuw opstarten.

Heb je ook de nieuwste chipset-driver van je moederbord geinstalleerd?

Als het uitschakelen van de onboard videokaart niet helpt, kan het ook zijn dat je voeding niet sterk genoeg is voor een extra videokaart. Als je teveel stroom trekt, kan een computer instabiel worden en af en toe plots uitvallen. Vooral tijdens spelletjes, wanneer de videokaart flink wordt gebruikt en dus meer stroom trekt.

Hoeveel watt is je voeding? En van welk merk?

ik ben in het BIOS menu geweest en snap hier vrij weinig van dus heb er niks aan veranderd.

daarna heb ik alle drivers gedeinstalleerd... ik zag dat de videodrivers van de onboard kaart er nog op stonden dus die heb ik gelijk verwijderd. daarna de pc opnieuw opgestart en via de radeon cd-rom opnieuw de drivers geinstalleerd.
ik kreeg nu foutmeldingen na het installeren welke ik eerder ook kreeg volgens mij:

eerst deze:
27308050520.jpg

en daarna deze:
27308043690.jpg

waar zou dit aan kunnen liggen?
---

mijn voeding is van Maxpower PL-300, 12 Volt en 300 Watt.

wow ik dacht het zou wel goed zijn, dus ik start dat spel net op.... valt het hele beeld weg en geeft ie het bericht:

OUT OF RANGE
HF: 30 - 95 kHz
VF: 47 - 160 Hz
24 kHz 38 kHz

????????????????????????????????????
ik neem aan dat dat met me voeding te maken heeft?

Je voeding is zwaar genoeg :)

Alleen je drivers van de kaart kloppen nog niet, je kan beter de laatste drivers van catalyst erop zetten, zelf had ik ook wat problemen nadat ik een 9600 pro had geplaatst de drivers die bij je kaart zitten zijn niet up to date.

Download

groet Jac

thnx @ speedtouch... ik heb hem gedownload en geinstalleerd... maar mn beeldscherm flipt (uitgaan, veranderen van resolutie) nog even erg. het ligt vast niet aan de drivers denk ik. waarschijnlijk zit die onboard kaart gewoon dik in de weg.

Die moet je wel uitschakelen in je bios.

loop je bios eens door en vermeld hier wat er staat bij de grafische kaart, deze moet op disable staan.
vermeld het hier dan kunnen wij mee kijken.

als ik in BIOS menu ben en ik ga naar Integrated Peripherals, dan zie ik:

> VIA OnChip IDE Device
- SATA Mode = RAID
- IDE DMA Transfer Access = Enabled
- OnChip IDE Channel0 = Enabled
- OnChip IDE Channel1 = Enabled
- IDE Prefetch Mode = Disabled
- IDE HDD Block Mode = Enabled
- en de rest staat op Auto.
> VIA OnChip PCI Device
- VIA Ac97 Audio = Auto
- VIA Mc97 Modem = Auto
> SuperIO Device
- Onboard FDC Controller = Enabled
- Onboard Serial Port 1 = 4F9/RTD3
- Onboard Serial Port 2 = Disabled
- Onboard Parallel Port = 454/RTD7
- Parallel Port Mode = EGC + PPE
> Init Display First = AGP

:confused:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hond
als ik in BIOS menu ben en ik ga naar Integrated Peripherals, dan zie ik:

> VIA OnChip IDE Device
- SATA Mode = RAID
- IDE DMA Transfer Access = Enabled
- OnChip IDE Channel0 = Enabled
- OnChip IDE Channel1 = Enabled
- IDE Prefetch Mode = Disabled
- IDE HDD Block Mode = Enabled
- en de rest staat op Auto.
> VIA OnChip PCI Device
- VIA Ac97 Audio = Auto
- VIA Mc97 Modem = Auto
> SuperIO Device
- Onboard FDC Controller = Enabled
- Onboard Serial Port 1 = 4F9/RTD3
- Onboard Serial Port 2 = Disabled
- Onboard Parallel Port = 454/RTD7
- Parallel Port Mode = EGC + PPE
> Init Display First = AGP

:confused:

dit zou toch betekenen dat de computer de AGP kaart gebruikt en niet de onboard chip.

Wat gebeurd er als je de kaart er uit haald en de onboard chip weer inschakeld?
Het kan nauurlijk ook zijn dat je kaart kapot is.

Kijk ook eens of je dit kan vinden:
Assign IRQ for VGA

Set this to enabled. Nearly all video cards now need an IRQ assigned to them to function correctly. Many high-end graphics accelerator cards now require an IRQ to function properly. Disabling this feature with such cards will cause improper operation and/or poor performance. Thus, it's best to make sure you enable this feature if you are having problems with your graphics accelerator card. However, some low-end cards don't need an IRQ to run normally. Check your graphics card's documentation (manual). If it states that the card does not require an IRQ, then you can disable this feature to release an IRQ for other uses. When in doubt, it's best to leave it enabled unless you really need the IRQ.

Ik zal de Bron even vermelden, dan kan je zelf ook nog even kijken.

:(

niks helpt

ik heb de nieuwe kaart eruit gehaald, ALLE drivers gedeinstalleerd, de plug van me beeldscherm weer terug in de oude ingang gedaan, naar BIOS gegaan, en er bleef gewoon Init Display First = AGP staan....
toen heb ik de nieuwe kaart er weer terug in gedaan en de beeldscherm plug laten zitten in de oude ingang.... toen startte me beeldscherm niet op, dus hij schakelt hem sowieso over naar de nieuwe kaart neem ik aan?
Dus ik weer de plug in de nieuwe videokaart gedaan, drivers van cd geinstalleerd, en kreeg weer dezelfde foutmeldingen (zie pics eerdere post)

dit is hopeloos :(

en oja... de kaart hoeft geen IRQ te hebben.

Je kan het beste contact opnemen met de leverancier of de winkel waar je de kaart heb gekocht, en een beroep doen op de garantie.
Als het een goede zaak is dan ruilen ze hem zo om.

succes verder :o

groet Jac

het is een Aopen MK77M-8XN moederbord
en nee in heb inderdaad SP2 niet geinstalleerd.... elke keer als ik het probeer te installeren van microsoft.com mislukt het, ik probeer het al maanden, tevergeefs...

maar dat zal het zeer waarschijnlijk zijn denk ik ja... hij vraagt inderdaad om Windows Installer.

en nu proberen die windows installer te installeren :(
thnx voor de link

volgend probleem :D

Geplaatst door hond
:(

niks helpt

ik heb de nieuwe kaart eruit gehaald, ALLE drivers gedeinstalleerd, de plug van me beeldscherm weer terug in de oude ingang gedaan, naar BIOS gegaan, en er bleef gewoon Init Display First = AGP staan....
toen heb ik de nieuwe kaart er weer terug in gedaan en de beeldscherm plug laten zitten in de oude ingang.... toen startte me beeldscherm niet op, dus hij schakelt hem sowieso over naar de nieuwe kaart neem ik aan?
Dus ik weer de plug in de nieuwe videokaart gedaan, drivers van cd geinstalleerd, en kreeg weer dezelfde foutmeldingen (zie pics eerdere post)

dit is hopeloos :(

en oja... de kaart hoeft geen IRQ te hebben.

Die Init Display First = AGP laat je ook gewoon zo staan, niet aankomen.

Je moet de monitor natuurlijk wel aansluiten op de Radeon-videokaart.

Je kan de driver hier niet van installeren, omdat je MSI Installer corrupt is. De oplossing hiervoor gaf maestro12 al.

En waarom kan je geen SP2 installeren dan?

Ik heb dezelfde kaart, en deze is gewoon geinstalleerd op xp-pro sp1 :rolleyes:

groet Jac

hey ik heb nou alle drivers gedeinstalleerd, en daarna de driver geinstalleerd die speedtouch me eerder gaf... hij doet het nou vlekkeloos moet ik zeggen. het lag dus toch aan de drivers die op de installatie-cdrom staan, of mijn windows installer die die drivers niet kan installeren.

nah ik laat het lekker zo. doet het prime. :)

thnx voor de hulp mensen. jullie zijn geweldig. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan