marsmannetje
Meubilair
- Lid geworden
- 31 dec 2000
Ik had al gereageerd in een ouder draadje over de radeon 9600XT.
Ik begin alleen nu te twijfelen.
Sinds een week of 2 krijg ik ernstige opstartproblemen op mijn pc.
In het begin stopte mijn pc met opstarten, en de pc ging daarna uit en weer aan.
In het begin kwam ik dan weer gewoon in windows.
Dit probleem werd alleen steeds erger. Af en toe vloog de pc opeens uit en aan, terwijl die al een tijd aan stond en ik gewoon op internet zat.
Daarna startte windows helemaal niet meer op en kreeg ik een "dumpmelding" met ongeveer deze tekst: "windows was gestopt met opstarten wegens een probleem met de hardware". (daar kwam t in elk geval op neer).
Goed, ik was bang dat het met de software te maken had, dus heb ik windows Xp opnieuw geinstalleerd. (eerst een soort reparatie, dus dat de windows bestanden opnieuw op je computer worden gezet, maar wel met de oude instellingen, later zelfs een volledige format van mijn c-schijf)
Dit hielp ook niet.
Een paar dagen geleden de videokaart uitgebouwd en vervangen door een oude kaart die ik nog had liggen.
Gisteren geen probleem gehad bij het opstarten, of tijdens t werken met de pc.
Vandaag kreeg ik alleen alsnog opstartfouten.
Een zeer groot aantal zelfs (6 stuks, zoveel had ik er nog niet gehad)
Ik kreeg deze "online crash analyse" van Microsoft:
Uit de Event Viewer heb ik nog een foutmelding opgezocht, maar er waren er meerdere:
en
Maar er waren er nog meer.
Ik blijf zeggen dat t met mijn videokaart te maken heeft, maar zeker weet ik dit dus niet.
Wie weet raad?
(ik heb t maar hier gezet, maar misschien hoort t wel in "systeem"...)
Ik begin alleen nu te twijfelen.
Sinds een week of 2 krijg ik ernstige opstartproblemen op mijn pc.
In het begin stopte mijn pc met opstarten, en de pc ging daarna uit en weer aan.
In het begin kwam ik dan weer gewoon in windows.
Dit probleem werd alleen steeds erger. Af en toe vloog de pc opeens uit en aan, terwijl die al een tijd aan stond en ik gewoon op internet zat.
Daarna startte windows helemaal niet meer op en kreeg ik een "dumpmelding" met ongeveer deze tekst: "windows was gestopt met opstarten wegens een probleem met de hardware". (daar kwam t in elk geval op neer).
Goed, ik was bang dat het met de software te maken had, dus heb ik windows Xp opnieuw geinstalleerd. (eerst een soort reparatie, dus dat de windows bestanden opnieuw op je computer worden gezet, maar wel met de oude instellingen, later zelfs een volledige format van mijn c-schijf)
Dit hielp ook niet.
Een paar dagen geleden de videokaart uitgebouwd en vervangen door een oude kaart die ik nog had liggen.
Gisteren geen probleem gehad bij het opstarten, of tijdens t werken met de pc.
Vandaag kreeg ik alleen alsnog opstartfouten.
Een zeer groot aantal zelfs (6 stuks, zoveel had ik er nog niet gehad)
Ik kreeg deze "online crash analyse" van Microsoft:
Analysis Information
Thank you for submitting an error report. The error was likely caused by:
A hardware failure reported by your Central Processing Unit (CPU)
This behavior occurs because your computer processor detected an unrecoverable hardware error and reported it to Windows. For more information, contact the manufacturer of your computer.
You can track this error report by clicking the Track this error report link. If you choose to track your error report, you will be notified of resolutions to this problem as they are identified.
Uit de Event Viewer heb ik nog een foutmelding opgezocht, maar er waren er meerdere:
Error code 00000024, parameter1 001902f8, parameter2 f81b2da8, parameter3 f81b2aa8, parameter4 f83e770f.
en
Error code 1000008e, parameter1 c0000005, parameter2 3f876a05, parameter3 b236a6b8, parameter4 00000000.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Maar er waren er nog meer.
Ik blijf zeggen dat t met mijn videokaart te maken heeft, maar zeker weet ik dit dus niet.
Wie weet raad?
(ik heb t maar hier gezet, maar misschien hoort t wel in "systeem"...)