Asus Radeon HD 4870 monitor slaapstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CODFTW

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Berichten
49
Ik zit met een probleem die ik maar niet oplossen kan. Ik heb een computer met daarin in een Asus Radeon HD 4870 512 MB videokaart die aangesloten is op een Cooler Master Real Power M 620 Watt, 24 Pins.

Als ik de computer normaal opstart krijg ik gewoon beeld dus alles draaidt voor zover normaal. Maar daar komt het dus als ik een computer spel opstart maakt niet uit welke dan schakelt het beeld over naar een zwart scherm en gaat me monitor naar slaap stand.

Ik heb een aantal dingen uitgeprobeert zoals:
- Andere monitor.
- Andere DVI kabel.
- Alle Drivers geupdate waaronder vid kaart en ATI Catalyst.
- In Catalyst de fan snelheid verhoogt naar 100%.
- De videokaart bekabeling nagekeken alles is correct aangesloten.

Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat het aan de vid kaart moet liggen want als ik gewoon op bureaublad ben heb ik gewoon normaal beeld. Heeft iemand misschien enig idee waarom de videokaart de dingen doet die die doet.
 
wat zijn de resoluties van je spel, je videokaart en je monitor.?
 
Heb je ook alle stroomkabels naar de videokaart verbonden? Mijn HD4870 heeft 2 6-pins connectoren nodig.
 
Ik heb 2 stroomkabels naar mijn 4870 lopen en allebei zijn ze ingeplugt
 
Hoi,

Iemand anders in de buurt waar je de videokaart even kan testen?


Modag
 
Ik zit met een probleem die ik maar niet oplossen kan. Ik heb een computer met daarin in een Asus Radeon HD 4870 512 MB videokaart die aangesloten is op een Cooler Master Real Power M 620 Watt, 24 Pins.

Als ik de computer normaal opstart krijg ik gewoon beeld dus alles draaidt voor zover normaal. Maar daar komt het dus als ik een computer spel opstart maakt niet uit welke dan schakelt het beeld over naar een zwart scherm en gaat me monitor naar slaap stand.

Ik heb een aantal dingen uitgeprobeert zoals:
- Andere monitor.
- Andere DVI kabel.
- Alle Drivers geupdate waaronder vid kaart en ATI Catalyst.
- In Catalyst de fan snelheid verhoogt naar 100%.
- De videokaart bekabeling nagekeken alles is correct aangesloten.

Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat het aan de vid kaart moet liggen want als ik gewoon op bureaublad ben heb ik gewoon normaal beeld. Heeft iemand misschien enig idee waarom de videokaart de dingen doet die die doet.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Gisteren mijn asus 4870 binnen gekregen. Waarchijnlijk krijg jij dit na een paar minuten spelen en brand bij jou dan ook het D601 ledje op je videokaart?

LEDS on HD4870 cards

D1601 - Red LED On, shows critical temperature fault

D1602 - Red LED On, shows External power connector A was removed

D1603 - Red LED On, shows External power connector B was removed

D601 - Red LED On, shows critical Core power fault


Ik heb er een coolermaster M520 in hangen, dit kan toch nooit te weinig zijn? Heb er wel 4 harde schijven.
Had er hiervoor een 8800GTX in zitten, nooit problemen mee gehad, tot de videokaart het zelf begaf :p

iemand tips? heb de cdrom, 2 harde schijven en extra fans al los gekoppeld.
 
Ik heb geen enkele lichtje die gaat branden ik heb lopen kijken op het internet en zag dat er zon 1000 andere dit probleem hebben met de ATI 4800 serie.
 
Ik heb geen enkele lichtje die gaat branden ik heb lopen kijken op het internet en zag dat er zon 1000 andere dit probleem hebben met de ATI 4800 serie.

en ook oplossingen? of is dit echt een probleem met de videokaarten?
 
Echt een Vid kaart prob en nee heb geen opplossingen die werken
 
Hoi,

Nog even een vraagje heb je in het spel je resolutie niet te hoog gezet?

Modag
 
Laatst bewerkt:
maar mogen we hieruit concluderen dat de videokaart waarschijnlijk defect is? dan stuur ik hem namelijk terug.
 
het is alleen in games nee de Vid kaart is niet defect en de resolutie heb ik zkr niet te hoog staan het is een 19 inch scherm op resolutie 1024 bij 768.
 
het is alleen in games nee de Vid kaart is niet defect en de resolutie heb ik zkr niet te hoog staan het is een 19 inch scherm op resolutie 1024 bij 768.

Denk het toch wel. Die van mij heb ik terug gestuurd en vandaag een nieuwe ontvangen, problemen zijn weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan