Asus realtek Ac97 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MelviNL

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
hallo,
kan iemand mij misschein helpen met mijn geluidskaart?
ik ben al dagen bezig hem aan de gang te krijge,
in de Bios is Realteak ac 97 onboard ingeschakeld,

als ik windows opstart komt er een melding dat er nieuwe hardware is.
ik download de nieuwste versie van realtek (4.00)
(ook al oudere versies geprobeer)
maar als ik hem installeren krijg ik dit:
vaagbp8.jpg

ALS IK OP TOCH DOORGAAN DRUK, INSTALLEERT HIJ TOT DE LAATSTE FILE, EN DAN VALT MN COMP UIT!

Ik heb alles al geprobeerd, alle realtek troep uit registry verwijderd, onboard card op uitgeschakeld gezet, alle audio dingen uit apparaatbeheer gegooid,
maar ik blijf dezelfde melding krijgen,
ik word er gek van!
kan iemand bij AUB helpen??
bedankt!

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat ie een conflict heeft met een irq van een ander apparaat.
Probeer die eens via probleem oplossing te wijzigen.
(hardware-adres van de onboard kaart)

Lijkt mij dat ie een conflict heeft met een irq van een ander apparaat.
Probeer die eens via probleem oplossing te wijzigen.
(hardware-adres van de onboard kaart)

jaa met welk programma zal hij een conflict hebben??
ik heb probleem oplosser al gehad maar dat helpt mij ook niet ,
ik ben niet zo heel bekend met computer termen, ik weet wel wat
maar kan je misschien wat makkelijker uitleggen, want ik weet bijv niet wat een irq is,
sorry
dankejwel voor je bericht

Wat is er gebeurd waardoor je deze melding kreeg? Heb iets (Windows of een ander programma) opnieuw geinstalleerd? Waar haal je die AC'97 Audio drivers vandaan, de Asus-site of ergens anders? Heb je ook de drivers van je chipset opnieuw geinstalleerd?

Kijk anders deze handleiding goed door, misschien wordt het iets duidelijker dan.

Wat is er gebeurd waardoor je deze melding kreeg? Heb iets (Windows of een ander programma) opnieuw geinstalleerd? Waar haal je die AC'97 Audio drivers vandaan, de Asus-site of ergens anders? Heb je ook de drivers van je chipset opnieuw geinstalleerd?

Kijk anders deze handleiding goed door, misschien wordt het iets duidelijker dan.

. ik had eerst gewoon windows xp, toen had ik vista geinstalleerd, geluidskaart werkte gewoon,
alleen het draaide neit snel genoeg op mn pc vond ik ,
dus oude windows xp er weer op gezet,
sinds toen geeft ie steeds deze melding,
ik heb driver van de asus site geprobeerd, van realtek zelf, en gewoon ge-googled, maar bij elke krijg ik het zelfde resultaat
ik heb niks gedaan met mn chipset, weet ook niet hoe dat moet?

Heb je die handleiding gelezen? Daain staat ook alles over de chipset drivers.

Heb je die handleiding gelezen? Daain staat ook alles over de chipset drivers.

jaa ik heb hem gelezen
ik heb wel een logitech microfoon geinstaleerd, en daar heb ik niks mee gedaan,
miss komt het daardoor??
moet ik deze installie ongedaan maken?
ik ben nu niet thuis dus kan het niet testen
of ligt het daar niet aan?
(voor de rest is alles verwyderd)

Heb je bij de PC een CD-Rom met drivers voor je moederbord gekregen? Anders moet je op de site van Asus op zoek gaan naar die drivers. Daarvoor heb je de naam en typenummer van je moederbord nodig. Weet je dat niet, download en installeer dan Everset. Open het programma en kijk bij Moederbord, Moederbord en dan in het rechtervenster Moederbordnaam. Noteer die naam, dan kun je daarmee op de Asus-supportsite op zoek gaan naar de drivers.

NB: als je Everest toch open hebt staan, kijk dan ook bij:

Multimedia, Windows Audio en bij
Multimedia, PCI/PnP Audio

Dan kunnen we checken of je de juiste chipset- en audio drivers gaat gebruiken.

Heb je bij de PC een CD-Rom met drivers voor je moederbord gekregen? Anders moet je op de site van Asus op zoek gaan naar die drivers. Daarvoor heb je de naam en typenummer van je moederbord nodig. Weet je dat niet, download en installeer dan Everset. Open het programma en kijk bij Moederbord, Moederbord en dan in het rechtervenster Moederbordnaam. Noteer die naam, dan kun je daarmee op de Asus-supportsite op zoek gaan naar de drivers.

NB: als je Everest toch open hebt staan, kijk dan ook bij:

Multimedia, Windows Audio en bij
Multimedia, PCI/PnP Audio

Dan kunnen we checken of je de juiste chipset- en audio drivers gaat gebruiken.

dit staat er bij moederbordnaam:
asus P4P8T

bij windows audio staat:
mixer.0 001 0068 logitech microphone (web)
wave-in.0 001 0065 logitech microphone (web)

Bij pci/pnp audio
Staat niks

ik zal nog even gaan zoeken tussen de asus drivers,
bedankt voor de site, ik hoop dat het lukt

Laatst bewerkt:
Zo te zien moet je de chipset controller voor de audio én de Realtek Audio driver nog (goed) installeren.

Zo te zien moet je de chipset controller voor de audio én de Realtek Audio driver nog (goed) installeren.

okeey
maar ik heb dus gewoon weer dezelfde driver gevonden, die wdam 4.00

maar dan krijg ik weer dezelfde melding!
heb ook al die logitech rommel verwyderd,
maakt ook niks uit

kan jij voor me zoeken wat ik nou precies moet downlaoden en installeren,
want ik krijg gewoon steeds dezelfde driver,.:eek:

Heb je de naam/nummer van je moederbord goed genoteerd? Ik krijg op de Asus-site dat type wat je opgaf (P4P8T) niet te voorschijn. Kun je nog eens kijken in Everest?

En lees dit ook.

Laatst bewerkt:
Weet niet hoe je aan de info komt dat er een "onboard Realtek AC97" in de bios staat.

Indien dit een Bearbone T2-P is, dan staat er Onboard AC'97 Audio, en betreft het een ADI audiocodecchip met de SoundMax software, waar de drivers ervoor hier bij staan.

Heb je de naam/nummer van je moederbord goed genoteerd? Ik krijg op de Asus-site dat type wat je opgaf (P4P8T) niet te voorschijn. Kun je nog eens kijken in Everest?

En lees dit ook.

dat is het enige wat er staat, voor de rest staat er niks:S
ik kan de drivers daarvan ook niet vinden als ik m zoek,
miss komt het omdat het een goedkope computer is,maar lijkt me ook sterk:S

Weet niet hoe je aan de info komt dat er een "onboard Realtek AC97" in de bios staat.

Indien dit een Bearbone T2-P is, dan staat er Onboard AC'97 Audio, en betreft het een ADI audiocodecchip met de SoundMax software, waar de drivers ervoor hier bij staan.

ja had het verkeerd gelezen je hebt gelyk,
maar welke moet ik nou downloaden dan, want er staat een hele lijst bij audio drivers,

ik heb die driver geinstalleerd (alle 2 de packs) in 1 map gegooid toen gesetuped.

maar krijg de melding:
stuurprogramma niet gevonden, start systeem opnieuw op,
opnieuw opgestart, zefde melding,
wat nu?:o

Installeer ook de "Intel(R) Chipset Software Installation Utility" en na een reboot de audiodrivers, en weer een reboot.

Maare, is het het een Asus Bearbone T2-P?

Installeer ook de "Intel(R) Chipset Software Installation Utility" en na een reboot de audiodrivers, en weer een reboot.

Maare, is het het een Asus Bearbone T2-P?

nouja bij moederbord staat alleen p4p8t
dus kweeenie?

maar kheb de chipset geinstalleerd ff kijken of ie t nu doet hope so:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan