Asus router en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

krizzdiode

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Hai Hallo,

Ik heb net Vista home premium geinstalleerd (is dit overigens 32 of 64 bits ??). En ik ben in bezig van een Asus WL-520G router die probleemloos draaide op mijn XP versie en op de notebook van mijn zoontje. Maar nu ik vista heb ziet vista wel dat ik een draaidloze netwerk heb maar doet er niets mee. Ik heb op advies al TCP/IP 6 uitgezet. (4 aangelaten) Maar helpt niet. Als ik mijn draadloze netwerk kies zegt vista PROBLEEM. Klik ik dat op zegt hij: "geef de beveiligingsinstellingen voor draadloze netwerken op deze computer weer om te controleren of deze instellingen compatible zijn met dit netwerk". Zou niet weten wat ik moet doen ! Router is dus een Asus WL520G en ik heb als netwerkadapters: Intel pro/wireless 3945BG network connector en Realtek RTL8168/8111 family PCI-E Gigabit EThernet NIC (NDI56.) als ik kijk bij apparaatbeheer onder netwerkadapters.

Wie o wie kan mij SVP helpen ?? Ik kom hier anders echt nooit uit. Ik heb nu maar een kabeltje in mijn notebook (Asus Z53JC) gestopt.

Alvast erg bedankt voor je reactie.

Groetjes Krizzzzz

is je verbinding niet beveiligd met een code?
een wep of wPa code?

Laatst bewerkt:
is je verbinding niet beveiligd met een code?
een wep of wga code?

WPA is 't toch?... In ieder geval, dat was ooit ook een probleem bij mij. De computers
vroegen gewoon stomweg niet om een sleutel, en deden dus niets. Door over te stappen
van WEP- naar WPA- (=PSK) -beveiliging was het probleem opgelost. Al een simpele
router-reset geprobeerd?

Ik heb Web "aanstaan" omdat deze ook zo is op het notebook van de kleine die op XP draait. Maar inderdaad hij vraagt domweg NIET om die key en pass.
Bedankt voor jullie reacties, als nog iemand een idee heeft GRAAG ! Als het opgelost is zal ik het op dit forum zetten !!! (met de oplossing).

groetjes

Ik had web aanstaan en kon niet veranderen, het was WEB of GEEN, dus die compleet gedelete en opnieuw ingesteld, Toen kon ik wel kiezen tussen: Gedeeld, WPA2-personal (werkte niet) WPA-personal (werkte ook niet), WPA2-enterprice WPA-enterprice en 802.11 tevens zag ik bij de eigenschappen van de netwerkkaart (mijn Intel pro/wireless 3945ABG dat hij op ADHoC QoS modus stond, die heb ik ter test op 802.11b/g gezet omdat deze mij meer bekent voorkomt in combinatie met mijn Asus WL520G modem, maar ook dat hielp niet. Het is gewoon kloojen. Ik weet niet wat ik doe, ik kan alleen nog meer verprutsen. Kortom helaas nog steeds een mooie draaidloos netwerk maar toch werken met die kabel !! Leve lang Vista !!!

Ik had web aanstaan en kon niet veranderen, het was WEB of GEEN, dus die compleet gedelete en opnieuw ingesteld, Toen kon ik wel kiezen tussen: Gedeeld, WPA2-personal (werkte niet) WPA-personal (werkte ook niet), WPA2-enterprice WPA-enterprice en 802.11 tevens zag ik bij de eigenschappen van de netwerkkaart (mijn Intel pro/wireless 3945ABG dat hij op ADHoC QoS modus stond, die heb ik ter test op 802.11b/g gezet omdat deze mij meer bekent voorkomt in combinatie met mijn Asus WL520G modem, maar ook dat hielp niet. Het is gewoon kloojen. Ik weet niet wat ik doe, ik kan alleen nog meer verprutsen. Kortom helaas nog steeds een mooie draaidloos netwerk maar toch werken met die kabel !! Leve lang Vista !!!

Op welke manier verbind je vanuit Vista? Met een tool van Intel of vanuit Windows zelf?

Ik heb geen idee. Maar vandaag naar Mycom geweest om "verhaal" te halen. Ik had mijn laptop meegenomen. Daar zat mijn Asus laptop in een oogwink op internet. Vandaag nog wel firmware voor mijn Router getracht te installeren maar dat lukte niet. Het enige wat ik en de technische jongen nog kon bedenken bij Mycom was dat de Asus router gewoon niet geschikt is voor Vista. Misschien wel via heel veel omwegen. Ik heb nu voor 40 euries een NetGear wireless-G 54 router gekocht (WGR614). Deze zou het moeten doen in een paar muisklikken.

Overigens heeft iemand een idee waarom ik de volgende melding krijg gelijk na het opstarten: "NO PROFILE FOUND MACHING THE CURRENT NETWORK ENVIRONMENT. DO YOU WANT TO CREATE A NEW PROFILE YES/CANCEL" Ik heb 1 x op ok geklikt en een naam ingegeven, vervolgens doet hij er niets meer mee. Erg vervelend zo'n terugkerende melding. Als iemand het weet ??? Graag hoor ik het, en ik zal ook melding maken of ik wel met die nieuwe router op internet kom.

Ok kortom voor iedereen die met gezeik zit met zijn "oude router" en Vista, Koop de Netgear Wireless-G 54 router. Op de verpakking staat dat je binnen 20 minuten draadloos aan internet hangt als je exact doet wat zij zeggen in de wizzard, EN DAT IS OOK ZO !! :thumb:
Dus ik was er wel erg blij mee, had ik hem maar eerder gekocht. Ik zit alleen nog met die melding (zie berichtje hierboven). Geen idee hoe ik die eruit krijg.

groetjes Chris.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan