Asus RT-AC66U achter experiabox V9 plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radadam

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2012
Sinds kort heb ik een experiabox V9 van KPN. Nu maakte ik altijd gebruik van mijn Asus RT-AC66U voor mijn internetsignaal omdat dit veel beter beviel. Is er iemand die mijn kan uitleggen hoe ik deze achter de experiabox kan plaatsen? En welke instellingen hiervoor optimaal zijn?
(ben geen totale nitwit, maar niet bijster geoefend in dit soort zaken)

Alvast bedankt!
Groet,
Radadam

Radadam,

Ik bezit zelf geen V9, maar ik denk dat ik ongeveer wel kan inschatten van hoe of wat je zou kunnen doen. Wat je zou kunnen doen is de wifi van de V9 uitschakelen anders krijg je een gigantisch conflict. Om op die Experiabox te komen zou je in command prompt je gateway kunnen achterhalen. Dat doe je door ipconfig /all in te typen. Scroll dan iets naar onder en je ziet je gateway adres van je Experiabox mits je daarmee verbonden bent. Als het niet lukt kun je ook altijd een UTP kabel in je Experiabox doen en deze aansluiten op je laptop om er in te komen. Dat adres wat je krijgt van je gateway typ je in je browser, dan kom je in de interface. Het gebruikersnaam en wachtwoord is vaak admin/admin , maar dat staat vast in jouw gebruikershandleiding. Als je van plan bent je pc's bekabeld te koppelen zou ik ze wel achter je router zetten en niet achter jouw modem, omdat je met een router veel meer kunt dan een modem bijvoorbeeld met het filteren van data en dat soort zaken. Wellicht kunnen andere mensen hun ervaring met de Experiabox vertellen of je betere dingen aanbevelen qua configuratieopties, want zoals ik zei ik ben geen eigenaar hiervan.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan