Asus RT-AC66U

Status
Niet open voor verdere reacties.

on7tz

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Hoi

Ik ben opzoek naar mensen die een Asus RT-AC66U router hebben. Heb nu een oude dlink dir-615 met een 150 Mbps wireless adapter dat 75 mbps max zal halen in uploaden en 75 in downloaden.
Bij de Asus RT-AC66U wilde ik netwerkadapter de USB-AC53 aanschaffen https://www.asus.com/Networking/USBAC53/.
Voor mij is het belangrijk in mijn netwerk op grote files dvd's van de laptops over te zetten naar mijn synology nassen. Nu zit ik op 7 Mb/sec wat bijn 10 a 12 min duurd voor 1 film op de nas staat.
Nu wilde ik even weten of er mensen waren die mij hier een antwoord op kunnen geven hoe snel zij kunnen copieren van laptop naar nas of andere pc?

Alvast vriendelijk Dank
Dave

de asus usb adapter is zeker niet de beste, houd daar wel rekening mee in je overweging. Voor de rest is het ook sterk afhankelijk van de qualiteit van het signaal en de afstand. 11AC steunt volledig op de 5GHz band voor performance. Deze heeft echter relatief laag bereik tov de 2.5ghz band die je nu gebruikt.

Onder redelijke omstandigheden zou je 20-25 MB/s moeten kunnen halen. Meer is absoluut mogelijk, maar dan ben je zeer sterk gebonden aan de omstandigheden

Naar aanleiding van je gestuurde mail. Ik heb geen Asus RT-AC66u, maar een RT-N66U. Kan je dus ook niet vertellen hoe de RT-AC66U is.

bedankt voor de reactie ik heb net gekeken mijn gemiddelde snelheid nu is 5 mb/sec met de dir-615 waar ik 5 meter vandaan zit wat meestal zo is.
Ik had toch gedacht met de asus wlan adapter dat ik toch dan een snelheid zo hebben van een 35 a 40 mb/sec maar dat zal ik dan maar vergeten.
Mits ik toch maar max 8 meter van de router ga zitten zal de beste snelheid op 5 ghz zitten.
Mss zijn er nog mensen die deze router hebben en mij meer info kunnen verschaffen omtrent de snelheid van copieren in een netwerk.

Mvg

Dave

Naar aanleiding van je gestuurde mail. Ik heb geen Asus RT-AC66u, maar een RT-N66U. Kan je dus ook niet vertellen hoe de RT-AC66U is.

Welke snelheid haal jij dan met je RT-N 66U in je netwerk als je bv een grote file wilt copieren en gebruik jij gewoon de standaard wlan van je laptop of een externe ??

Dave

Ik gebruik over het algemeen een PC, welke aan een LAN kabel aangesloten is. Kopiëren en snelheid, hangt ook af wat je kopieert. Een ISO bestand gaat vele male sneller dan een een hoeveelheid MP3 bestanden.

Als ik mijn werk laptop neme zit deze op de 5GHz WiFi en geeft iets van 250 ~ 300 Mbps aan zo uit mijn hoofd gezegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan