Asus Sabertooth X79

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meijer1987

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2014
Hallo,

Hierbij de setup waar het om gaat:

Corsair Obsidian 650D, ATX
Asus Sabertooth X79 S2011 X79 8xDDR3 ATX
Intel Core i7-3930K 3,9Ghz 12MB S2011
Sapphire Radeon HD 7970 3072MB OC
Kingston HyperX Gen. 16GB(4x4GB) DDR3 1600mhz
Crucial M4 128GB SSD
WD Caviar Blue 1TB HDD
Corsair Hydro H100
Corsair Entusiast TX750W V2

Het Probleem:

Heb na lange tijd het systeem weer eens aangeslingerd.. Nu hoor ik de moederbord 1x piepen en daarna gebeurt er niks. Geen video signaal, geen muis voeding, geen toetsenbord, helemaal niks.
Na wat zoeken op meerdere fora's de bios ook geupdate via USB, maar ook dit mag niet baten.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

moederbord piept 1x betekent vaak dat hij wel gewoon doorstart

probeer de monitor op een andere aansluiting op de videokaart of een andere monitor eens?

Monitor is aangesloten via HDMI. Heb het systeem aan een TV gehangen via HDMI maar dit werkt ook niet. Ook muis en toetsenbord geen voeding.
Voor de andere aansluitingen op de Videokaart heb ik geen idee wat het is :S

Hoi,

Vraagje waarom en hoe een bios update gedaan als je geen beeld hebt ,en het heeft toch wel gewerkt begrijp ik dus de bios update was onnodig wie zegt dat de bios update goed is gegaan

Systeem deed helemaal niks meer, en via fora's gelezen om een Bios update te doen, met USB stickje in een poort en dan een knop indrukken die gaat knipperen.. heel het stappenplan van ASUS gevolgd, zodra de LED stopt met knipperen is de update goed. als je daarna systeem opstart installeert de hele boel.. althans dat is de bedoeling. Het was dus een oplossing proberen.
Via deze link gedaan:
http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/

Hoi,

Vraag met toch echt af waarom zo gauw die keuze gemaakt is heeft gewerkt dus ondersteuning qua processor en geheugen was er, en dat is over het algemeen de enige reden om een bios update te doen. En zoals gemeld 1 piep geeft eigenlijk aan dat het systeem wil opstarten.
Wat ik zelf nog zou proberen is een bios reset spanning eraf bios batterij eruit voor een 30 tal sec en dan weer inbouwen en dan proberen

Ps Welkom op Helpmij.nl

Hey Modag,

Ook dat heb ik al geprobeerd, zowel met de batterij eruit, als via CMOS Jumper, beide geen resultaat

Hoi,

Dan zo kaal mogelijk proberen op te starten en misschien nog een andere videokaart in de buurt die je kan proberen.

Hey Modag,

Andere videokaart heb ik helaas niet, wat bedoel je met zo kaal mogelijk ?

Hoi,

Dat is zonder dvd speler 1 reepje geheugen zonder hd etc dan zou je in ieder geval het bios scherm moeten zien

Beter laat dan nooit, bleek dat bedrading van mijn Videokaart loszat en daardoor heel het systeem in de 'beveiliging' schoot. Bedrading is anders aangelegd en alles werkt weer :) bedankt voor de hulp

Goedemorgen,

Fijn om te lezen dat je het gevonden hebt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan