Opgelost ASUS video kaart

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Een simpel mankement aan m'n oude computer.

Om kort te gaan. Een computer waar winXP op stond.
ik geprobeerd heb om er win98 op te zetten.
wat pertinent niet gaat.

Dus nadat ik er winXp opnieuw op heb gezet "wilt" m'n videokaart geen drivers meer vinden.
Vroeger kon ik naar driver_guide gaan om er naar drivers te gaan zoeken, maar dat is allemaal plug&play geworden.

Ik heb nu wel een goede ASUS videokaart, maar die geeft alleen maar 16 kleuren.

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

En nu ga je ook zeggen dat je de oorspronkelijke drivers niet meer hebt? Windows XP 'upgraden' naar Win98 lijkt mij in 2025 ook niet de meest logische stap, maar alla, blijkbaar had je nog een installeerbare versie. Normaal gesproken moet de leverancier van de GPU de drivers ook nog moeten/kunnen hebben.

Welke kaart betreft het?
je weet maar nooit, wellicht heb ik ergens nog een oude cd liggen met de juiste driver

@OctaFish : het gaat er niet zo om wat ik niet meer heb. Alswel dat ik geen driver heb voor m'n videokaart.
De rede dat ik win98 wil "upgraden" is omdat ik programma's heb waar winXP incompatible mee is.
De site van DriverGuide kan ik niet meer kan vinden, omdat de computer er op aangesloten moet zijn. /P.

@srpchulp: ASUS SA2.

Ik heb ook overal gezocht, maar geen enkele verwijzing zelfs maar naar een ASUS SA2 grafische kaart.
Klopt de aanduiding wel?
Wat is het serienummer?

Tja.., ik kan alleen maar de gegevens van de kaart geven.
Geen flauw idee uit welk jaar die afkomstig is.

Waar is toch die DriverGuide gebleven waar je vroeger drivers kon downloaden?
Het is nu een plug and play bedoening geworden die 't wel voor mij uitzoekt.
De "WayBackMachine" misschien?

Bijlagen

• ASUS_S2.jpg
    ASUS_S2.jpg
    197,5 KB · Weergaven: 15
Als je in apparaatbeheer kijkt naar de eigenschappen, kan je de regel met "vendor" vinden.
Plaats die hele regel hier, dan kunnen we gerichter kijken naar het type en de juiste drivers.
Al die websites en proggys zoals driverguide blijf ik verre van weg.

Bedankt RogerS..,

ik kan nog iets van win98SE terugvinden voor de ASUS kaart.

Terug
Bovenaan Onderaan