Asus windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie26

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Van mijn zoons Asus X54C notebook is vorige week de Harde schijf gecrasht. Zaterdag heb een andere gekocht en de oude laten testen of er nog data af kon worden gehaald. Deze bleek volledig de geest te hebben gegeven.
Nu blijkt dat er nooit een recovery DVD is gemaakt van de hare schijf en dus heb ik geen goede windows versie op DVD. Vandaag met ASUS gebeld en die geven aan dat de enigste manier was om een DVD te branden....... Nu zit ik dus met een legale windows key maar zonder geschikte windows DVD...
Heb wel een versie windows 7 pro maar als ik die probeer krijg ik een foutmelding dat de ingevoerde key voor een andere versie is.
Wie kan mij helpen aan een DVD met de goede versie van Windows 7???
Bijgaand een foto met de gegevens van de laptop.

Bijlagen

• Asus.jpg
    Asus.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 40
Hoi,

Helaas hebben we niet veel aan de foto want daar van kunnen we niet herleiden welke W7 erop stond.
Weet je dat zelf niet meer ? Dan is het ook nog van belang welke taal en 32 of 64 Bits. Alleen als je exact dezelfde versie hebt kan je de key gebruiken namelijk.

Win7 Home 64 bits zal de juiste versie zijn.

Je kan ook een DVD van iemand in je omgeving lenen en gebruiken.
Brand de DVD (iso) en gebruik je eigen key om te installeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoeff, ik heb je bericht enigszins aangepast. Downloaden uit deze bronnen is sinds 1 April niet meer toegestaan en valt dan onder warez. Wilde ik je toch even laten weten ;)

Bijgaand de sticker met de windows versie. Volgens mij was het 32 bit. Weet ik niet helemaal zeker.
Is een budget model geweest dus zal de windows versie ook niet zo heel bijzonder zijn. Ik kan het slecht terugvinden in de paperassen. Ik heb alleen na de crash nog een mapje system32 op de recovery partitie op het scherm kunnen krijgen. Dat zou misschien kunnen duiden op een 32 bit installatie???

Bijlagen

• Asus1.jpg
    Asus1.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 36
Heb gekeken maar ik vind het erg moeilijk om te kunnen beoordelen of er een versie van windows te downloaden is die spoort met mijn key.
Overigens vind ik het ergens ook wel erg ***lig dat ik door Asus zo in de koud wordt gezet. Ik wordt nu gedwongen om de boer op te gaan voor windows terwijl ik gewoon een goeie versie wil installeren.

Je krijgt, wat je koopt!!!

Helaas gaan heel veel mensen meteen aan de slag met een nieuwe laptop/pc.
Ze lezen niet dat ze eerst een backup op DVD moeten branden.

Ik vind het niet terecht dat je nu Asus als de kwade pier neerzet.
Er staat ook altijd een handleiding op.

Je krijgt wat je koopt, dat klopt.
Ik koop ook een Windows editie. Wat ik jammer vind is dat de verantwoordelijkheid bij de klant wordt gelegd om de software op schijf te zetten zonder vangnet als dat om wat voor reden dan fout gaat.
Heb in het verleden bij verschillende HP produkten ook gevraagd om een setje DVD's en die werden dan gewoon opgestuurd.
Als Asus er een vergoeding voor zou willen hebben om een windows DVD op te sturen kan ik ook begrijpen maar dat ik gewoon nee te horen krijg en het maar verder moet uitzoeken vind ik gewoon niet kloppen. Ik ben vlgs mij ook vast niet de enigste die met dit probleem zit.

Maar ik denk trouwens dat ik een goede versie aan het downloaden ben dus waarschijnlijk red ik me wel met de installatie van windows.
Ik laat nog wel ff weten of het gelukt is.

Ik heb via windowsherinstalleren.nl een versie van windows 7 Home premium gedownload en geïnstalleerd.
Bij het installeren de license key van de laptop ingevuld en die werd bij het installeren geaccepteerd.
Nadat windows erop stond heb ik gekeken bij de eigenschappen van de computer of alles nu in orde was. Daar stond dat de huidige key niet in orde was en dat ik maar 30 dagen kon werken. Toch niet gelukt dus....
Ik was er eigenlijk wel klaar mee en heb d.m.v. Removewat die melding weggehaald.
De laptop doet het nu weer helemaal goed maar ik hou er een rare bijsmaak over dat ik op deze niet zo nette manier weer windows erop heb moeten zetten.
Had het liever helemaal officiëel willen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan