Asus WL 500 / upc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trudy49

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Berichten
17
Ik heb een router Asus WL 500 G aangesloten op mijn PC en Arris modem van UPC
Ik heb gewoon internet maar krijg de melding dat een van mijn netwerkkabels niet is aangesloten, laat staan dat ik draaloos kan.
Wat moet ik veranderen????????:eek:
 
Je hebt dus zowel draadloos als vast netwerkkaart in de pc. Dus 2 netwerkverbindingen dus 2 meldingen. Je kunt internetten dus dat gaat via de vaste verbinding waarschijnlijk.

De melding komt dan van de draadloze netwerkverbinding omdat deze dus nog niet werkt.

Dubbelklik even het icoon waar de melding bij staat om te zien of de melding van de vaste netwerkkaart komt of van de draadloze verbinding.

Als je dus je kabel losmaakt van de pc dan krijg je dus 2x een melding.
Zodra je het draadloze gedeelte in orde maakt zal deze melding verdwijnen. Als je niet draadloos wilt dan hou je deze melding omdat je dat zover ik weet niet uit kunt zetten.

Er is ook een erg goed forum over deze routers met veel info. Altijd handig als je eens wat wil proberen aangezien deze router veel mogelijkheden heeft
http://wl500g.info/
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je de melding krijgt dat één van de kabels niet is aangesloten, dan is één van de kabels niet (goed) aangesloten. Bij een draadloze verbinding krijg je een dergelijke melding niet.
Ik adviseer je het volgende te doen:

1. zorg dat dhcp op alle appraten ingeschakeld is
2. zet alle pc's en notebooks UIT
3. haal de stroom van het kabelmodem
4. RESET de router! Wacht vooral tot deze is heropgestart (te zien aan de lampjes)
5. haal de stroom van de router.
6. controleer de bekabeling (dus de kabel tussen modem en router moet bij de router op WAN zitten in niet op poort 1, 2 of 3 .....

NU:
1. schakel het kabelmodem in en wacht tot deze volledig 'online' is.
2. schakel de router in en wacht tot deze volledig 'online' is
3. schakel eerst de pc/notebook(s) in die een kabelverbinding met de router heeft.
4. schakel als laatste de draadloze apparaten in.

Heb je deze procedure exact gevolgd en werkt het dan nog niet, reageer dan weer .......
 
Precies gedaan wat je zei, dacht even dat het gelukt was maar helaas, hij doet niet.
 
Vraag verplaatst naar de sectie routers.
Past beter bij de vraagstelling.
_______________________________________
voor bedraad:
Hij geeft dus aan dat de netwerkkabels niet aangesloten is?
Heb je al een andere kabels er tussen geprobeert?
Als je nou de kabel in een andere poort aansluit in de router, hoe reageert hij dan?
Wat gebeurt er als je de kabel gebruikt om een andere computer aan te sluiten? geeft hij dan ook aan dat de netwerkkabel niet aangeslote is?

Draadloos:
Staat draadloos binnen de router wel ingeschakeld? veelal kan dat in de routers zelf ingeschakeld/uitgeschakeld worden.
Zorg er voor dat je niet èn een draadloze èn een bedraade verbinding met de router hebt. Kan voor conflicten zorgen.
Als je draadloos verbinding wil maken, vindt hij het netwerk dan wel in de netwerklijst?
 
Ik heb een andere kabel geprobeert maar zelfde probleem,ook een andere poort probleem zelfde.
De computer van mijn zoon geeft niets aan, en heeft wel bedraade verbinding.
bedraad heb ik dus wel maar de bedoeling is draadloos als ik de verbinding uitschakel blijft de verbinding bestaan.
 
Je hebt op je computer een draadloze _en_ een bedraade verbinding.
Als je gebruik wil maken van de draadloze verbinding, dan kan je vooreerst beter even je bedraade verbinding uitschakelen
 
Misschien ben ik een sukkel maar ik zie geen draadloze verbinding staan bij mijn netwerken
 
Dan heb je geen draadloze netwerkkaart in je computer zitten.
Of deze kaart is niet geïnstalleerd.

Je kan met een programma als bijvoorbeeld: Belarc Advisor nakijken wat voor appratuur er allemaal in je computer zit.
 
Proggramma gedownload en bij network drivers staat None detected, dus ik ga ervan uit dat ik dus niet draadloos kan klopt dat en zo ja kan ik daar iets aan doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan