ASUS WLAN card / laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

riverdale

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
heb vandaag een asus wlan 167g usb2.0 wlan adapter gekocht en probeer deze te
installeren en verbinding te laten maken met mijn netwerk. netwerk wordt gevonden maar
als ik connect krijg ik de melding

your wlan card and your associated wireless network have different encryption settings
so that you have a connection but not data will chass change the encryption settings now.

als ik op ja druk kom ik in een veld

network authentication met de opties open / shared / wpa-psk , wpa , wpa2-psk en wpa2
( moet ik een keuze maken )

hieronder zie ik data encryption met volgende opties : tkip of aes ( ook weer een keuze maken )

en daaronder heb ik een veld met wirelss network key : ( moet ik iets ingeven )

Wie kan mij helpen, ik kom hier niet uit.

Laatst bewerkt:
Kun je even voor die dingen kijken in je router(met de pc)? Daar staat o.a. in of je AES op TKIP gebruikt, je gebruikte key, enz.

Meestal kom je in de router met 192.168.1.1 in je internetbrowser in te tikken, maar ook een ander ip zoals 192.68.0.1 is mogelijk.

heb nu verbinding met de router zie daar staan

2pa2 - psk / wpa-psk

daaronder shared key : ********************************
met daaronder confirm shared key : *******************

Wat nu?

Heb je ooit deze code eens opgeschreven? Staat er misschien een vinkje bij ''hide characters'' o.i.d.?

Je kunt ook een nieuwe code maken, deze zul je dan voor de pc's die je nu draadloos gebruikt, ook moeten gaan gebruiken.

als ik nu een nieuwe code aanmaak op mijn router. weet ik waar ik deze moet vermelden op mijn laptop. Moet ik de nieuwe code dan ook ergens ingeven op mijn desktop en zo ja waar.

sorry voor al deze vragen maar hier kom ik niet meer uit. code op mijn router ( expediabox van de kpn, heb ik nooit ingegeven dat heeft de monteur vd kpn waarschijnlijk gedaan.

en wanneer ik een nieuwe code aanmaken zijn hier nog bepaalde richtlijnen / adviezen voor?

Je desktop zegt vanzelf wanneer de code niet goed is en je die opnieuw moet invoeren. Anders maak je op je desktop opnieuw verbinding met je router. Een wachtwoord kan een ècht woord zijn, maar maak deze moeilijk voor anderen. Je mag in principe alles gebruiken, maar maak het niet te voorspelbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan