Asus X52j start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vozzzken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2013
Dag,

Mijn laptop, een Asus x52j start niet meer op. Ook niet als ik de accu eruit haal, de aan-uit knop een tijdje ingedrukt hou, en het dan weer opnieuw probeer. Hij is even helemaal leeg gegaan en nu diet hij niets meer.

De accu is aan vervanging toe maar ook op alleen netspanning gaat hij niet meer aan. Er brandt wel een groen lampje als de stekker in het stopcontact zit.

Hoe krijg ik hem weer aan de praat?
Dank alvast!

probeer dit eens:

haal de accu uit de laptop, en probeer hem dan via netstroom te starten.

Uiteraard al geprobeerd. Lukt ook niet. Kan ik nog wat doen?

Oplader werkt volgens mij gewoon. Laptop moest altijd via oplader aan netstroom omdat accu brak was. Hij is even van netstroom afgeweest, accu volledig leeg en nu start hij niet meer op.
cooler weet ik niet. laptop maakt geen geluid.

Hallo

Een defekte/volledig lege l.i.o.n battery kan voorkomen dat een laptop opstart.

De battery kan zelfs intern in veiligheid komen , en totaal geen uitgangsspanning meer leveren.

Meestal zal de indikatieled (opladen) werken als indikatie dat de battery nog oplaad.

Verwijder de batterij uit de laptop ... deze moet uiteraard ook werken op enkel de netvoeding.

Ik gok echter dat er hier nog meer aan de hand is...

Meest voorkomende :

Van het motherboard losgescheurde connector

Dit kun je uiteraard voelen (speling , etc)

http://www.benl.ebay.be/itm/DC-POWE...uting_CablesConnectors_RL&hash=item3cd3d3734c

Deze opnieuw solderen/vervangen is de enige oplossing.

Defekte netvoeding ... uitgangsspanning controleren d.m.v. multimeter.

Nog een veel voorkomende oorzaak ---> de center pin (+) is naar binnen geduwd.

http://www.benl.ebay.be/itm/Chargeu...tables_Cartes_PCMCIA&var=&hash=item53ff23e7fb

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest iets aan deze info.

Peter

Laatst bewerkt:
Dag Peter,

Dank voor deze tips. Indicatielampje dat batterij volledig is opgeladen brandt inderdaad. Echter, zodra ik de batterij uit laptop haal en alleen op netspanning heb brandt er niets meer en start de laptop ook niet meer op.

Oplader kan defect zijn al brandt er op de oplader wel een groene led. Ik zal een multimeter aanschaffen om te zien of hier wat spanning op staat.

Dit probleem heb ik een hele tijd geleden ook gehad. De laptop deed het toen opeens spontaan weer. Ik hoop weer op dit kerstwonder:).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan