Asus Xonar DG R drivers willen niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

LordII

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
26
Beste mensen van Helpmij,

Ik heb al een tijdje de Asus Xonar DG geluidskaart. Altijd perfect gewerkt en nooit problemen mee gehad. Nu ik onlangs ben geswitched van een hdd naar een ssd en windows clean heb geïnstalleerd moet ik alle drivers installeren. Dit is bij alles gelukt behalve bij deze geluidskaart van Asus. Er is veel over te lezen op andere fora maar wat nu echt de oplossing is kan ik niet vinden.

Wat informatie voor ernaast.
  1. In 'Device manager' (apparaatbeheer) zie ik de geluidskaart niet onder de juiste tab staan. Hij wordt wel herkend onder 'other' als een 'Multimedia audio controller' ik kan echter geen drivers updaten (hij vind ze niet).
  2. De CD met de drivers erop werkt niet (hij start met installeren maar hij faalt elke keer op hetzelfde punt en vraagt de kaart eruit te halen, de computer te herstarten en het opnieuw te proberen.).
  3. Als ik de drivers download van asus dan kan ik deze niet installeren omdat ik de geluidskaart moet inpluggen (aka hij ziet niet dat ik hem er al in heb gezet)

Op internet zag ik het één en ander over EEPROM en foutjes die daarmee te maken zouden kunnen hebben maar ik heb geen idee wat dit betekent en of dit ook daadwerkelijk de oorzaak is. Hopelijk is er iemand met verstand van dit probleem want ik zou het graag willen oplossen.

Alvast bedankt!

B.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan