Ik heb hier een Asus Z53SC-AP045C liggen.
De laptop gaat niet meer echt aan. Na het drukken op de powerknop flitsen de lampjes even en gaat het powerlampje branden. De laptop start echter niet op. Er is geen schijfactiviteit en ongeveer iedere 70 seconden klinkt een riedeltje. Ik heb me laten vertellen dat dat het standaard geluidje van deze serie Asus computers is.
Ook een extern scherm geeft geen beeld, zowel op VGA of DVI.
Na een hele tijd geriedeld te hebben klinkt er een harde PIEP!
De laptop laadt wel op, en geeft ook netjes aan dat de accu leeg raakt.
Ook de caps-lock, numlock en scrollock ledjes gaan branden als je op de desbetreffende knopjes drukt.
De harde schijf is in orde, deze is aangesloten op een PC voor het klonen van de data. Later is de schijf weer teruggeplaatst in de laptop.
De laptop is op meerdere manieren gereset
- Met het knopje onderop
- Met het knopje onderop zonder accu
- Zonder accu de powerknop indrukken
- Aanzetten en steeds op CTRL blijven drukken
- Aanzetten en steeds op INS blijven drukken
Vooralsnog geen resultaat.
Ik denk dat het beestje naar de eeuwige jachtvelden is, maar misschien dat iemand hier nog een gouden tip heeft? Of anders een servicemanual?
De laptop gaat niet meer echt aan. Na het drukken op de powerknop flitsen de lampjes even en gaat het powerlampje branden. De laptop start echter niet op. Er is geen schijfactiviteit en ongeveer iedere 70 seconden klinkt een riedeltje. Ik heb me laten vertellen dat dat het standaard geluidje van deze serie Asus computers is.
Ook een extern scherm geeft geen beeld, zowel op VGA of DVI.
Na een hele tijd geriedeld te hebben klinkt er een harde PIEP!
De laptop laadt wel op, en geeft ook netjes aan dat de accu leeg raakt.
Ook de caps-lock, numlock en scrollock ledjes gaan branden als je op de desbetreffende knopjes drukt.
De harde schijf is in orde, deze is aangesloten op een PC voor het klonen van de data. Later is de schijf weer teruggeplaatst in de laptop.
De laptop is op meerdere manieren gereset
- Met het knopje onderop
- Met het knopje onderop zonder accu
- Zonder accu de powerknop indrukken
- Aanzetten en steeds op CTRL blijven drukken
- Aanzetten en steeds op INS blijven drukken
Vooralsnog geen resultaat.
Ik denk dat het beestje naar de eeuwige jachtvelden is, maar misschien dat iemand hier nog een gouden tip heeft? Of anders een servicemanual?