Asus z87-A vs MSI z87-G gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

daandaanie

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Hallo,
De titel zegt het al
Welke mobo moet ik nemen

Het asus moederbord heeft 4 extra functies die zeer handig kunnen zijn maar het msi moederbord is gemaakt voor gaming en heeft een extra goede netwerke n geluids kaart.

Links:
asus

MSI

lol
handig hoor
wat wil je zelf er mee doen dan.
want eigenlijk elk mobo is goed

Om een keuze te kunnen maken (voor wat dan ook in het leven :-) helpt het als je voor je zelf eerst een lijstje maakt voor wat je wilt en dat dan "vertalen" naar technische specificaties die dat kunnen invullen.
Als je dat gedaan hebt moet je een weging gaan geven aan je gespecificeerde wensen.
Gebruik daarbij een opsplitsing naar de volgende categorien:
1- zaken/wensen die absoluut noodzakelijk zijn en waar het te kiezen product voor 100% aan moet voldoen
2- zaken/wensen die van belang zijn, maar niet essentieel
3- zaken/wensen die leuk zijn als dat ook zou kunnen. (deze laatste categorie blijkt in de praktijk vaak niet echt relevant te zijn)

De zaken/wensen van categorie 1 zijn het belangrijks en bepalend voor je keus.
De producten die in aanmerking komen moeten volledig voldoen aan alle wensen die in deze categorie staan, zo niet dan valt een product af.
Als op basis van categorie 1 wensen er dan maar 1 product over blijft dan is je keus bepaald.
Als er meerdere producten blijken te zijn die voldoen aan de categorie 1 wensen, dan ga je kijken naar de categorie 2 zaken/wensen.

Als er meerdere producten blijken te zijn die voldoen aan de categorie 2 wensen, dan ga je kijken naar de categorie 3 zaken/wensen.
Blijft er dan maar 1 product over dan is je keus bepaald.
Als er dan nog steeds meerdere producten in aanmerking komen, dan heb je waarschijnlijk je keuze criteria te ruim gesteld.

Als je zo te werk gaat is het maken van een keuze ineens een stuk makkelijker.

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan zoals jij zij en ik ben uitgekomen op het msi bord

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan