Asus Z92F krijgt geen stroom meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxpusch

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Hallo,

Ik heb hier een Asus Z92F die niet meer werkt. Ik heb hier Windows 7 op staan.

Ik had hem een tijdje niet gebruikt, toen ik de (niet originele) oplader in de laptop deed gaf hij geen lampje of signaal. Hij gaat dus niet aan.
Ik heb hem al met andere opladers proberen op te laden en een ding bij de BCC gekocht waarbij de verkoper me op het hart drukte dat het zou werken.

Al zou de accu het niet doen, zou er toch wel een lampje of zoiets moeten branden als ik de oplader erin doe. De accu deed het overigens altijd wel goed.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Batterij eruit halen, dan zonder batterij met een oplader de laptop (proberen te) starten... mogelijk heeft de batterij kortsluitting in één of meer cellen en dan slaat de oplader af.

Bedankt voor uw reactie, helaas werkt dit niet. Nog andere tips?

Hallo

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

" toen ik de (niet originele) oplader in de laptop deed gaf hij geen lampje of signaal"

Hopelijk klopte de polariteit en de uitgangsspanning van deze adaptor.

Indien deze verkeerd was , kan er een beveiligingsdiode zijn kortgesloten , of ... slechts een onboard s.m.d. beschermingszekering zijn gesprongen.

Het kan ook "slechts" de netentree van de laptop zijn , die is losgescheurd (defekte soldeerverbindingen)

Je maakt echter geen melding dat deze "voelbaar" los is ...

Persoonlijk zou ik deze laptop voeden d.m.v. labovoeding (stroom/spanning) instelbaar , om te kijken of er hier sprake is van sluiting/onderbreking.

" al met andere opladers proberen op te laden "

Controleer of deze nu nog wel werken d.m.v. multimeter.

Relatief veel zaken te controleren , je geeft ook weinig echt nuttige/konkrete info.

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn ,niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Korrekte diagnose is hoop en al 5 min werk.

Dit herstellen zal uiteraard meer tijd vergen , want toestel dient sowieso te worden geopend

Verwijder de harddisk uit de laptop , deze is niet nodig tijdens foutzoeken/herstelling.

Ik heb er geen flauw idee van of een leeg b.io.s. batterijtje ook deze symptomen kan veroorzaken bij een asus laptop.

Minimum zou deze dan toch de batterijpack moeten opladen (met indikatie l.e.d).

Voor de zekerheid heb ik deze mogelijkheid toch ook vermeld (je weet maar nooit)

Hopelijk heb jij of iemand anders iets aan deze info.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan