at radeon hd2600 xt vervangen door ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen91

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
hallo,

ik heb een dell pc met een ati radeon hd2600 xt video kaart.
binnenkort (3 dec.) komt gta IV er aan voor de pc.
als ik de test doe op http://www.systemrequirementslab.com/bonus/t/analysis2.tmpl?registration_option_id=7966 dan faal ik op de video kaart.
er word een 512MB NVIDIA 8600+ / 512MB ATI 3870+ aanbevolen.
weet iemand mischien hoe groot die kaarten zijn, want er is niet erg veel ruimte meer in mijn pc, en oja hoeveel stroom ze nodig hebben. ik heb nu een 300 watt

Als je toch overweegt om een nieuwe videokaart te nemen, dan zou ik ook maar gelijk een nieuwe voeding nemen (van een A-merk). Ikzelf heb een MSI 8800GT en een 550W voeding(geen idee welk merk:o). De 8800GT past makkelijk in mijn kast(een minitower van Packard Bell), en ik kan praktisch alle spellen goed draaien.

Conclusie: als je voor een nieuwe kaart gaat, kan je beter ook gelijk maar een nieuwe voeding nemen(meer dan 500W), want als je een spel als GTA IV wilt draaien, zal je videokaart stevig belast worden!

:thumb:

heel stom vraagje mischien,

maar kun je zomaar elke voeding in elke pc zetten ??
heb namelijk nog nooit zoiets gedaan:o

Als je zegt wat voor soort voeding je precies hebt, dan kunnen we even kijken of alles erin past, misschien is een foto van jouw kast(zonder zijkant) wel makkelijker, omdat ik dan ook de verhoudingen enzo kan zien.
Maar in wezen zou elke voeding in elke kast moeten kunnen passen.

ik heb een voeding van het merk bestec: model atx0300p5wb

o de kaart mag niet groter zijn dan 22 a 23 cm
ja maar qua kabels enzo kan het ook altijd ?

Laatst bewerkt:
Naar wat ik zie heb jij ook een mini tower(net als ik), die werkt met een gewone voeding. Dat betekend dat je gewoon een 550W voeding kan aanschaffen(goed merk) en een normale videokaart.
Wat wel erg belangrijk is bij het aanschaffen van een videokaart is dat hij niet te dik is, ik heb daar een slechte:o ervaring mee. In mijn geval had ik eerst een MSI 8800GTS, die beslaat 2 slots. Nu heb ik(na inruil) een MSI 8800GT, die beslaat slechts 1 slot.
Maar voor zover dat ik kan zien gaat het helemaal goed komen, met een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart kan je GTA IV wel redelijk draaien.

:thumb:

Update:

in de tweede zin staat dat je een 550W voeding kan aanschaffen, maar dat kan ook best een andere voeding zijn, zolang hij maar 500W of meer geeft.

Laatst bewerkt:
De voeding is zeker goed, de kaart ga ik even vergelijken met een paar anderen hoor :P
De update is onderweg :cool:

Helaas Harry,

dat was mijn vorige voeding, en aangezien ik nog al intensief game, had ik hem na 2 week al doorgebrand:o:o:o. Het stomme was, Antec wou hem niet helemaal vergoeden:mad:, maar ik heb nu een voeding van mijn buurjonge gekregen, die heeft nu een 1200W voeding, en ik heb deze voor 20 euro overgekocht.

maar ff back on topic: ik heb nog een andere kaart gevonden, waarvan het geheugen net ietsje sneller gaat: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=NVIDIA

oke,

harstike bedankt.
ik ga die video kaart van jou met die voeding die ik uitzocht wel kopen.
nogmaals bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan