-ata Harde Schijf Werkt Na 2 Dagen Niet Meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaouadd

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Ik heb met moeilijkheden een S-ATA harde schijf kunnnen installeren. Gelukt, maarr....
De 1e,2e en 3e keer verliep alles goed tot dat ik de volgende probelemen kreeg.

1.Windows bleef haken net voor aanmedlings scherm. ( heb hardeschijf er uitgehaald deed weer wel) Heb het daarna nog een ker gebrobeerd lukt wel alleen harde schijf maakte tikkende geluid en hard. schrok er van. tik..tik..tiktik..tik

2. Hardeschijf werd niet meer herkend in windows.
3. Daarna bleef windows haken bij aanmeldingscherm dus wel bij dat blauwe scherm met gebruikersnaam etc. verder kwm hij niet. Ondertussen keek ik elke keer in de bios en zag allebei de disks staan..
4. 3 dagen er na of so zag ik de 320GB niet meer in bios en dat nog steeds.

Ik ga morge naar de winkel waar ik de sata kabel en voeding heb gekocht, en vertellen over probleem.

OOH jaah. had vandaag de schijf naar me werk meegenomen. en heb de oginele kabel die ik standaar in mijn kast heb ook meegenomen. schijf wordt gewoon niet herkend.. wel met recovery software. Zou het te maken hebben met dat ik in het begin gewoon netjes de hardeschijf moest formatteren en een partittie aanmaken

Laatst bewerkt:
Klinkt alsof het schijfje al richting zijn einde loopt, kort leven maar helaas :-).

Let bij SATA ook goed op dat de kabels goed aangedrukt zijn. Dit levert vaak problemen op.

Klinkt alsof het schijfje al richting zijn einde loopt, kort leven maar helaas :-).

Let bij SATA ook goed op dat de kabels goed aangedrukt zijn. Dit levert vaak problemen op.

Hoe kan dat nou als de schijf niet eens een week oud is:confused:
Ik geloof dat er een oplossing is en ga dr ook naar zoeke;) en dat van de kabels heb ik als eerst geprobeerd. ben al zoveel stappen verder. ben nu bij de jumpers.. schijven worden gewoon allebij herkend dus hij is niet kappot. Krijg een melding Primari slave harddisk error of so.

Laatst bewerkt:
Hoe kan dat nou als de schijf niet eens een week oud is
Nieuw is niet altijd goed he.. Stel dat er bij het productieproces per ongeluk een stofje in is gekomen.
Ik bedoel: het kan altijd :).

Als je meldingen krijgt met master/slave zou ik inderdaad even met jumpers gaan spelen en eventueel bios settings.

Ja je hebt gelijk maar zei het omdat ik het niet hoopte:rolleyes: koste me 100 euro

maarr ja ik ga zeker no met de jumpertje spelen:D

Ik bedoelde dat 100 euro de harddisk kost.. en garantie is er wel uiterraad.. alleen ben ik al mijn data kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan