ATA HDD extern maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reef66

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Ik heb uit een oude pc die overleden is 2 ATA HDD's gehaald en wil deze graag als externe opslag gebruiken. Is dit mogelijk? Ik heb wel een docking-station voor SATA schijven, maar zoek iets soortgelijks voor antieke ATA...

Bvd, Ronald

Ok, ja, bv. Conrad.nl heeft ze, misschien heeft de huisleverancier Azerty ze ook nog. Hier de gevonden resultaten:

http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.h...8J&WT.srch=1&gclid=CK2G2--Ltb0CFZDKtAodwD0ATg

Piep maar als je een keuze hebt gemaakt & het zeker wil weten.

OK, dus ik moet een SATA + IDE nar USB coverter hebben...
Maar wat ik niet helemaal snap is het volgende:

De converter kost 19,99, maar iets verder op dezelfde pagina staat onder "highlights en details" een Conrad USB 2.0 IDE&SATA converter-kabel twv 25,-
Hoort dit bij elkaar of kan ik kiezen uit 1 van beide?:confused::confused::confused:

De door TheKnight geadviseerde van Conrad heb ik zelf ook maar dan de USB3.0 variant en werkt uitstekend, deze wordt compleet geleverd incl. voeding kabels etc, hij kost €25,00
Wel moet je je HDD met de jumpers op Master of Slave zetten (weet ik even niet uit mijn hoofd welke) anders ziet ie je HDD niet.

Voordeel van die van de Conrad is dat je daar ook kleine HDD's op kan aansluiten uit bijv. een laptop, bij die van 4launch kan dat niet.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ok, ja, bv. Conrad.nl heeft ze, misschien heeft de huisleverancier Azerty ze ook nog. Hier de gevonden resultaten:

http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.h...8J&WT.srch=1&gclid=CK2G2--Ltb0CFZDKtAodwD0ATg

Piep maar als je een keuze hebt gemaakt & het zeker wil weten.

Ik heb inmiddels het apparaatje aangeschaft. Hij herkent echter de HDD's niet. (ATA) Ik heb de jumper op "master" gezet zoals aangegeven in de beschrijving, maar het lampje bij IDE gaat niet branden...
Als ik de SATA schijf inplug gaat dat lampje op de converter wel branden, maar op m'n laptop zie ik het station niet verschijnen.
Als ik de SATA in een ander dockingstation plug werkt het meteen.

Ik neem aan dat je ook de voeding hebt aangesloten op je hdd?

Groeten Marcel

Ik heb uiteindelijk het geel zwart rode stekkertje er óók bij aangesloten en toen deed 'ie het. Ik weet niet of dat überhaupt de bedoeling is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan