ATA/IDE Ronde Kabel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

enjoy44

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Hey mensen!

Niet echt een probleem, maar meer een vraag...heb een tijdje geleden nieuwe kabels gekocht voor mijn harde schijven. Het betreft van die ronde ATA/IDE kabels. Ik heb ze aangesloten en het werkt goed, alleen zit er naast de gewone aansluiting voor in de HD nog een klein kabeltje aan.

Ik heb geen idee waar deze voor is...Iemand die het misschien weet? Op de foto zie je het kabeltje (de kleine vooraan met het oogje) De gele erachter is de ATA/IDE kabel...

BVD!
Roelof!

Welkom op Helpmij.:)

Je bijlage is waarschijnlijk te groot:
Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar pdf

PS zou je de systeem gegevens uit je handtekening willen halen. Dit kun je bij "profiel" invullen onder de link "Toevoegen van een systeem".:)

Dat zijn kabels die je en voor IDE kan gebruiken,en voor ATA(grote aansluiting) naar ATA HD

Geplaatst door BANDIT123
Dat zijn kabels die je en voor IDE kan gebruiken,en voor ATA(grote aansluiting) naar ATA HD
Leg dit eens uit?:confused:
IDE/ATA is voor zover ik weet hetzelfde, dus ook dezelfde grote kabel.
Serial-ata(SATA) heeft daarin tegen en smalle kabel.

Je heb kabels die en voor Ata/Ide aansluiting op mobo naar s ata gaan waar bij naar de HD de kabel gesplits is( Klein en Ata/Ide).

PS hij heeft nieuw Topic met Foto en wat daar opstaat is aansluiting (aarde) naar Systeem kast.

Ik vermoed dat het inderdaad een aarde is, een soort 'shield' dus.

En wat kan ik dan met de kabel??:o Waar kan ik hem op aan sluiten en wat voor nut heeft dat?

Of niets??

Vast schroeven onder een van de schroefjes waar de harde schijf mee vast zit. Dit is inderdaad een massa draad.
Bij een 80 aderige kabel is elke tweede draad een massa draad, dit om storingen met hoge snelheid te verminderen.

Zo goed mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan