ata op sata moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamerpc

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2012
Kan mijn oude ata harde schijf aangesloten worden op mijn nieuwe sata moederbord?

Welkom op Helpmij.nl.:)

Sommige moederborden hebben gewoon ATA (IDE) onboard, ander PCI(e) kaartje aanschaffen.

Of je haalt een ata naar sata kaartje, deze sluit je gewoon aan met een sata kabel op je moederbord en je gebruikt de floppy power connector voor stroom.

op deze manier hoef je geen pci kaartje te gebruiken, zo houd je er weer 1 over :)

Ik snap er niet heel veel van kunnen jullie het wat duidelijker uitleggen

Tuurlijk.

crash stelde voor een pci ata kaartje te kopen, deze steek je in een pci slot en dan heb je als het ware 2 ide (ata) connecties.
dat zou dan zoits worden: http://www.google.nl/products/catalog?hl=nl&q=ide+pci+carcd&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1125&bih=882&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=20114154957176351&sa=X&ei=tr50T5HvFKWd0QWIomE&ved=0CGgQ8wIwAA

ZLeJWfddvYv430m8e_r547tzJnPK5ekIEQtG0YxtWLAkYPl-aVxweyvGA7x9Tg4Mt3F-VVKUrdo-OWwEzuRySIsKtS5DaoIMKfpzNoIpp42lNEBikFPgFsYm9xOB0n1zcTRRSbykJA91lbeza-JlLWIBwN8

Ik stelde een iets andere oplossing voor. een klein borje dat je achter in je harde schijf kunt stoppen die het dan vervolgens (als het ware) verandert naar een sata schijf.
dan kom je op zoits: http://www.google.nl/products/catalog?hl=nl&q=ata+to+sata+converter&ion=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1125&bih=882&um=1&ie=UTF-8&tbm=shop&cid=15552472360668058941&sa=X&ei=8r50T7G1D4Kr0QXVxcHtDw&ved=0CHYQ8wIwAA

FJjiuKP3CW6MBHd5caPRiIlvN_Vi5ppUtsot1pDvYSziYuijdwwPXqCMlgrD5gm5ZUcxXZxPcgn_plsD5EV5JJ3XPNOr03470UfNyGTxMBzWXeJQ6CQeuyNQwkeSgk1kMKcf3ly0og8IS8dND8KMSczuoUg

[edit]in jouw geval moet het kaartje wat crash voorstelde (een pci uitbreidingskaart), op de 1 na onderste of onderste witte gleuf in je moederbord. [/edit]

Laatst bewerkt:
dan zou je voor mijn oplossing moeten gaan, deze plugt zo in je harde schijf (waar normaal de IDE kabel gaat) en dan kan je hem via een sata aansluiting aansluiten.

@vdk_P

Dat is hetzelfde ding als wat ik liet zien alleen op ebay :P

@TS overigens hebben de meeste hardware zaken dit ook liggen, kan weer verzendkosten schelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan