ata, sata, 2.5, 3.5 ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer105

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Hallo allen,

windows liet mij deze avond weten dat mijn harde schijf t snel zal begeven (via ashampoo hdd control bevestigd dat ie op nog maar 25% staat).

Dus ik ben op zoek naar een nieuwe... maar ik heb geen idee hoe ik erachter kom of mijn moederbord ata of sata en welke inch of wat dan ook ondersteunt.

Omdat ik uiteraard wat haast heb vraag ik of 1 van jullie het kan achterhalen?

http://nl.msi.com/product/mb/870-C45.html

op 4launch heb ik al naar wat harde schijven gekeken maar als ik de aansluiting niet weet kom ik moeilijk verder helaas.
zit te denken aan 1 of 1.5 tb

alvast vriendelijk bedankt!!!
Peter

Hallo Peter
Adh van de link die je gaf heb je zes sata aansluitingen en 1 ide.
Als je deze harde schijf moet gaan vervangen heb je een 3.5 inch nodig om het even of het een sata of een ide gaat worden.
Voorkeur gaat uit naar sata vanwege de snelheid.
Je moet dan immers windows opnieuw installeren
De oude kan je eventjes nog laten zitten om zsm een backup te maken van je belangrijke data.

Jackall bedankt voor je snelle reply!

T gaat gelukkig niet om mijn bootdrive dus Windows hoef ik niet opnieuw te installeren.
Verder erg bedankt voor de info! Vooral de 3.5 wist ik niet zeker.

Misschien nog een merk dat je kan aanprijzen?

Oh en ashampoo gaf aan dat mm harde schijven te heet waren (48 en 52 graden!!) Nog tips hoe die meer gekoeld kunnen worden?

zowieso zorgen voor een goede ventilatie in de kast en de ruimte erom heen

Ja dat heb ik.

Kan ook goed komen door de hitte in mijn kamer en t feit dat ie in mn bureau staat. (paar centimeter tussen de pc en t hout)

je mag je pc nooit in een kast ofzo zetten

die temperaturen zijn echt slecht voor je pc (ik weet je cpu en gpu temp niet maar ik heb zo men vermoedens )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan