Atapi.sys bevat spyware volgens AVG

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavyuser

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Beste medeforummers,

De windowsfile atapi.sys op mijn harde schijf bevat spyware volgens mijn antivirusprogramma AVG.

Graag info hoe ik atapi.sys weer schoon kan krijgen !
Via google vond ik wel tips - zoals het deïnstalleren van de drivers via apparaatbeheer -, maar
de snelste oplossing is mogelijk hier te vinden. :D
Prettige zondag !
:love:
Heavyuser

Je kan zelf gaan rommelen met enkele goede tools, maar je kunt ook aan deskundigen je vraag voorleggen, dan weet je in ieder geval zeker dat je systeem na het uitvoeren van het door hen gegeven advies schoon is.

Daartoe moet je een hijack logje plaatsen op deze website.
Scroll even naar beneden naar de groene balk met het woord malware en lees er alles over hoe een hijackThis logje te plaatsen.

Laatst bewerkt:
ik ben het met gast0225 eens maar voordat je een log mag plaatsen moet je toch eerst een paar dingen uitvoeren.

die kun je dus nu ook al doen en waarschijnlijk ben je er dan al vanaf.
download en installeer mbam, de gratis versie.
doe meteen een update
en daarna een snelle scan.
alles wat dan gevonden wordt mag verwijderd worden.

kijk eens of dat heeft geholpen.

Laatst bewerkt:
@Puppie,
Ik krijg een foutmelding over mijn internetverbinding bij het uitvoeren van de actie
Kaspersky online scan.
Malware geeft nog steeds een vermelding van een Trojaan. Malware verwijdert de Trojaan wel, maar ik heb niet het idee dat het echt helemaal opgelost ist.
AVG geeft nog af en toe een melding van een Trojaan in atapi.sys.

Over het algemeen functioneert mijn PC nu wel weer veel beter. Ik ben enkele dagen achtereen 4-5 uur per dag met opschonen bezig geweest.
Bedankt voor je links ! :thumb:

Gr.,
Heavyuser

Wees slim en plaats alsnog je hijack logje op de site die ik adviseerde. Wat je nu schrijft is ongeveer precies wat ik verwachtte dat er zou gaan gebeuren. Ik schreef daarom ook 'rommelen' met 'enkele goede tools'. Ik ben het met puppie eens dat je eerst een aantal dingen zelf moet doen alvorens de hulp in te roepen van de mensen van Nucia, maar geloof mij, om 100% zeker te zijn van een spyware/virusvrij systeem, zal je toch echt naar Nucia moeten.

Wees slim en plaats alsnog je hijack logje op de site die ik adviseerde. Wat je nu schrijft is ongeveer precies wat ik verwachtte dat er zou gaan gebeuren. Ik schreef daarom ook 'rommelen' met 'enkele goede tools'. Ik ben het met puppie eens dat je eerst een aantal dingen zelf moet doen alvorens de hulp in te roepen van de mensen van Nucia, maar geloof mij, om 100% zeker te zijn van een spyware/virusvrij systeem, zal je toch echt naar Nucia moeten.
Klopt, dat was ik in mijn eerste advies dan ook vergeten, vandaar ook mijn 'blauwe' opmerking.

we begrijpen elkaar.:D

Okay,
Malwarebytes Anti-Malware 1.45 ziet de Trojaan niet, maar AVG nog steeds wel.
Kaspersky online kan ik niet draaien.
Ik ga dus nu maar hijacken, want er zijn genoeg redenen voor. Onnodig hijacken wordt echter afgeraden. En ik ga een logje plaatsen op Nucia.

Dank.
Heavyuser,

Ik ga dus nu maar hijacken.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.45
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 3976

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

12-4-2010 20:20:23
mbam-log-2010-04-12 (20-20-23).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 110009
Verstreken tijd: 26 minuut/minuten, 52 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Wou eerst eigenlijk nog even een online scan draaien die helpen meestal beter en die worden ook vaak gedraaid voor hijack log maar als jij toch denkt ik wil logje plaatsen zelf weten.
Hier is hij nog als je hem toch nog ervoor even wilt proberen: housecall

@guidogek13.
Ik ben fan van álle virusscanners, het maakt mij niet uit welke mensen willen gebruiken, als de user er maar tevreden over is. Wat mij wel bijzonder intrigeert in jouw bericht is de opmerking dat online scanners meestal beter helpen. Waaruit leid jij dat af?

Ten eerste was dat een foute opmerking van mij dat las ik dus net, en het is soms beter om een online scan er bij te doen voor het geval je virusscan is geinfecteerd, maar dat online virusscannen beter zijn is onzin:o

Je kan zelf gaan rommelen met enkele goede tools, maar je kunt ook aan deskundigen je vraag voorleggen, dan weet je in ieder geval zeker dat je systeem na het uitvoeren van het door hen gegeven advies schoon is.

Daartoe moet je een hijack logje plaatsen op deze website.
Scroll even naar beneden naar de groene balk met het woord malware en lees er alles over hoe een hijackThis logje te plaatsen.

Het Nuciaforum heeft zoveel drempels opgeworpen voor het plaatsen van een hijackthis-logje, dat ik er niet doorheen kom.
Ik zet het logje daarom even hieronder.

Groeten,
Heavyuser

Laatst bewerkt:
Zoals er eerder verteld. Er worden op Helpmij geen HijackThis logjes meer nagekeken. Je kan je hiervoor vervoegen tot Bluemedicine.be, HijackThis.nl of Nucia.nl

Vraag opgelost?

Hallo forummers :love:,
Ik kreeg een mailtje van de watchdog met de vraag of mijn vraag opgelost was.

Het antwoord is niet echt, maar ik heb wel voldoende handvatten om zelf verder te gaan.
Mijn hele PC moet eigenlijk eens een beurt krijgen.
Met Nucia.eu kan ik niet overweg. Maar heb geen behoefte om hier nog vragen over te stellen of voor wat dat aangaat op Nukia.eu zelf.
Ik ben iets verder geholpen op PChelper.

Fijn weekend nog en van mij mag het topic dus afgesloten worden - my question got stuck, maar dat ligt niet aan jullie -,
:p
Heavyuser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan