atdmt & sqlite - cookie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dsganoen

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Hallo beste helpmij'ers.
Ik heb sinds een week last van een 2tal tracking cookies die me langzaam aan de hand wel uit de strot komen.
Het gaat om de volgende spyware's: atdmt & sqlite.
Het probleem bij atdmt is dat hij elke keer bij het opstarten van Windows live messenger of Windows live mail, het atdmt virus zich nestelt in allebij de programma's. Van avg krijg ik dan de waarschuwing als volgt:
"C:\Users\Daniel\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\daniel@atdmt[1].txt";"Gevonden Tracking cookie.Atdmt";"Mogelijk gevaarlijk object"
&
"C:\Users\Daniel\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\daniel@atdmt[2].txt";"Gevonden Tracking cookie.Atdmt";"Mogelijk gevaarlijk object"

Het verschil zit hem dus in het cijfer achter het woord "atdmt". Als ik dan op de threat klik in avg, dan zegt hij dat de procesnaam wlmail.exe of msnmsgr.exe is.

(Mocht het niet duidelijk zijn: de bovengenoemde paths van de cookies, is op toepassing op allebei de programma's. Dus: als ik msn en windows live mail tegelijk opstart, krijg ik in totaal 4 regels meldingen, waarvan er 2 geinfecteerd zijn bij wlmail.exe en de andere 2 bij msnmsgr.exe)

Als ik het wil verwijderen, dan geeft avg altijd aan dat hij de atdmt[1] niet kan weg halen, maar atdmt[2] wel. Ik heb al op verschillende sites gezocht naar het antwoord en werd er niet wijzer van. Ik heb al een aantal programma's geïnstalleerd, waaronder: Spyware; search and destroy.
Met geen resultaat.

Dan nog even over het sqlite cookie. Avg geeft de volgende melding:
"C:\Users\Daniel\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\d7qopgf8.default\cookies.sqlite";"Gevonden Tracking cookie.Webtrends";"Mogelijk gevaarlijk object"

Als ik op deze threat klik dan zegt avg dat Firefox.exe de procesnaam is. Dit klopt ook wel, aangezien ik deze melding pas krijg als ik Firefox opstart.

Weet iemand hier raad mee? Ik kan zelf ook googlen, dus het heeft niet veel zin om je antwoord van google af te halen. Ik zoek eigenlijk iemand die het zelf ook heeft gehad en me goed kan helpen.
Ik hoop duidelijk genoeg te zijn geweest,
Groet

Laatst bewerkt:
atdmt.com is een advertentienetwerk van Microsoft. Dat atdmt cookie kan verder geen kwaad.

cookies.sqlite is een bestand waarin Firefox de cookies opslaat. De melding zelf gaat dan over een cookie van Webtrends.

Trackingcookies kunnen geen kwaad, 't is alleen wel een aantasting van je privacy op 't internet.

De nummers achter een cookie [1] of [2] komen er vanzelf wanneer er al een cookie is van hetzelfde domein. Dus wanneer er al een cookie van atdmt.com aanwezig is door Messenger en je start Live mail die weer een atdmt cookie aanmaakt dan komt daar een [2] achter te staan.

Er zijn verschillende manieren om Trackingcookies te blokkeren.

- Je kunt de domeinen van webtrends en atdmt.com gewoon blokkeren in je hostsfile.
- Installeer een programma dat je vraagt of je een Trackingcookie van X wilt toestaan of blokkeren. Zelf het ik hier a-squared Anti-Malware geïnstalleerd en daarmee kun je dit ook regelen.
- Kijk eens bij de instellingen van je browser betreffende het cookie beleid.

Bedankt voor je reactie lightframe!
Ik heb gelijk a-squared Anti-Malware gedownload en geniet nu van een mooi programma (voor 30 dagen).
Ik zal laten weten of het dan ook daadwerkelijk goed werkt.

Maar ik heb dan nog wel 1 vraag:
Hoe krijg ik de meldingen weg in avg over het atdmt cookie?
Gaat dit zelf weg nadat ik a-squared heb ingesteld zodat hij de cookies niet meer toestaat of kan ik in avg ook instellen dat hij bepaalde dingen moet negeren?

Mvg,
Daniel

EDIT:
ik heb het al gevonden. Voor geïnteresseerden: Ga bij avg naar "extra" en dan klik je op "geavanceerde instellingen". Klik uit het lijstje links "PUP-uitzonderingen". Kies hierna "Uitzondering toevoegen".
Bij de path van het bestand kun je het beste direct de path intypen in plaats van de optie te gebruiken om door de mappen heen te bladeren, aangezien je de cookies map in de windows map niet kunt vinden.
Klik dan op "Toevoegen".

Ik kan nog niet met 100% zekerheid zeggen dat hij dan geen melding meer geeft, maar ik zal dit even uitproberen. Wat nu wel een nadeel blijft is dat je de atdmt[1] nooit kunt toevoegen aan de uitzonderingen omdat atdmt[1] op een misterieuze weize vanzelf verwijdert wordt (maar bij een herstart van windows zal hij weer even gemaakt worden en dan weer verwijderd, waardoor avg waarschijnlijk een melding blijft geven van atdmt[1]).

Wordt vervolgd...

Laatst bewerkt:
het verwijderen van de atdmt melding lukt me niet. Iemand tips om deze melding uit te schakelen in AVG internet security?

Groet,

Laatst bewerkt:
ATDMT melding in Resident shield uitzonderen

Jawel Je kan in
AVG >onderdelen>Resident shield> knop "uitzonderingen beheren"
aangeven wat je wilt uitsluiten van de scan ( b.v. atdmt of cookies.sqlite)
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan