Atheros AR5005G Netwerkkaart, werkt niet onder vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

m@ikel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Berichten
176
Hallo

Ik heb al een tijdje de Acer Aspire 3500, met de volgende specs:

Intel Celeron M 1,5 Ghz
1 GB RAM geheugen
64 mb shared videogeheugen

Onder Xp deed alles het gewoon naar behoren, totdat ik windows vista home premium ging installeren op de notebook, na de installatie werkte de draadloze verbinding niet meer, ik heb gezocht naar drivers , maar de drivers die ik vond deden het allemaal niet onder vista.

Heeft iemand hier een oplossing voor of is de enige oplossing een vista compatible netwerkkaart aan te schaffen?

Alvast bedankt voor uw hulp!

M@ikel
 
atheros

ook ik heb hetzelfde probleem, het werkt niet, en ik heb er ook geen oplossing voor....
 
Ik heb je drivers geprobeerd ellasar, maar ze werkte helaas niet.. er zat meer één ding op, vista eraf gooien en gewoon weer in xp werken.

Maar allemaal hardstikke bedankt voor de moeite!

Gr

M@ikel
 
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Thosiba Notebook waar een
Atheros AR5005G Netwerkkaart in zit.
Ik heb een Fax gestuurd naar Thosiba met mijn probleem en gisteren kreeg ik een mail met een nieuwe driver die nog niet op het internet is te vinden
Het netwerk werkt nu perfekt.
 
Interessant pinkypink. Welke drivers (versie) zijn dat precies? Ik heb nl hetzelfde probleem en ben dus zéér benieuwd.

Alvast bedankt!
 
Bedankt voor het snelle antwoord.

Helaas helpen die betreffende drivers mij niet. Ze staan al sinds 12-04-2007 op [www.atheros.cz].

Ik gebruik nu een driver welke ik op een (Duits) forum vond met versie 7.3.1.5. Hiermee is de snelheid acceptabel (nog niet maximaal: ongeveer 500 van de haalbare 750 kb/s) en de draadloze verbinding een stuk stabieler als met de door jou genoemde driver (en zijn voorgangers). Het bestand heet "Atheros 7.3.1.5 krivis.zip", mocht je dat nog willen proberen.

Het blijft voor mij dus vooralsnog wachten op een betere!
 
Atheros AR5005G Wireless Netw. & Vista

Hi Maikel

Bijgaand de Vista driver. Ik heb deze versie geinstalleerd op een Fujitsu Siemens
Laptop met Celeron Processor en loopt perfect.

Zip file uitpakken en via update driver installeren.

suk6.
 
Hi Maikel

Bijgaand de Vista driver. Ik heb deze versie geinstalleerd op een Fujitsu Siemens
Laptop met Celeron Processor en loopt perfect.

Zip file uitpakken en via update driver installeren. Naam zipfile is : Atheros_vista-7.2.0.199. whql

suk6.
 
Laatst bewerkt:
dit kan perfect!

ga gewoon simpel naar de website van fujitsu siemens en naar support drivers , zoek de drivers van een notebook amilo li 1705 dan selecteer de driver van de wireless card , downloaden en instaleren via nieuwe hardware, veel succes en laat weten of het lukt veel plezier!
 
Ik ben ook op zoek naar drivers voor deze kaart... elke keer loopt ie via windows update vast en ben ik genoodzaakt om systeemherstel uit te voeren.
Ben het nou zo langzamerhand wel een beetje zat... internet is niet vooruit te branden
 
Atheros Wireless Netwerkkaart

de driver welke is meegeleverd werkt slecht onder Vista, Advies kies Microsoft Updates
en laat ook zoeken op extra of overige updates. staat ergens op dat update scherm van Vista. Hij vind dan een update voor deze wireless kaart. click aan en installeren (duurt even) daarna zou het probleem opgelost moeten zijn. suk-6.

Als je steeds een vastloper hebt tijdens update, schakel dan de wireless even uit, en sluit dan een LAN kabel aan tussen modem en Laptop.

Als dat geen optie is,kijk dan op www.driversguide.com meld je aan als member. zoek op Network cards Atheros
daar staat als nummer 6 Atheros Based all Wireless Cards. Dat is de driver die je moet downloaden en updaten in Vista. Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen probleem tijdens de update, maar enkele minuten later krijg ik een freeze. Geen bluescreen dus.
Dit probleem heb ik al enkele drivers lang. Kheb 2 maand terug dat probleem ook al eens gehad en nu heb ik nieuwere drivers (van deze maand) en het is nog steeds zo.
Misschien maar eens een andere wlan kaart kopen. 1 die wel 100% Vista compatible is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan